گودزیلا رامن جدیدترین مد غذایی تایوان

به گزارش وبلاگ علیکایی، این غذا که در رستوران Witch Cat Kwai در شهر دولیو در جنوب تایوان سرو می گردد حاوی گوشت کروکودیل است. صاحب رستوران سرو کننده غذا که از خبرنگار سی ان ان خواست تنها با نام خانوادگی اش (چیئِن) معرفی گردد می گوید این غذا سوپی است که شامل تخم بلدرچین، گوشت خوک، ذرت، شاخه های بامبو خشک، قارچ سیاه و مکعب های خمیر ماهی است که روی آن یک پای کروکودیل قرار داده شده است.

گودزیلا رامن جدیدترین مد غذایی تایوان

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، او اشاره می نماید که در پی چالش شکار کروکودیل و به دست آوردن پاهای آن و دشواری تهیه این غذا تنها دو کاسه گودزیلا رامن در روز می توان سرو کرد. او برای هر کاسه این غذا 50 دلار می گیرد.

برای تهیه این غذا پس از تمیز کردن پای تمساح آن را با الکل و مخلوطی از ادویه جات (زنجیل، سیر و پیازچه) آغشته می نمایند. پس از آن پای کروکودیل باید به مدت دو ساعت در آبگوشت که در واقع امضای کار آن رستوران محسوب می گردد پخته گردد. در مجموع کل فرآیند پخت گودزیلا رامن حدود سه ساعت به طول می انجامد.

چیئن می گوید: بسیاری از (مشتریان) می گویند که طعم گوشت کروکودیل شبیه گوشت مرغ است اما نرم تر و کشسان تر می باشد. به نظر من نیز طعم آن شبیه پای مرغ آب پز شده است.

این غذا پس از آن درست شد که چیئن یک ماه پیش از آن در فضای مجازی پخت غذایی مشابه با استفاده از یک ایزوپود غول پیکر 14 پایی از خانواده سخت پوستان را مشاهده کرد. با این وجود، او می گوید آماده سازی آن غذا بسیار ساده تر از گودزیلا رامن است زیرا سرآشپز گفته بود که ایزوپود را به مدت ده دقیقه بخارپز کرد. مشتریانی که می خواهند برای چشیدن طعم گودزیلا رامن به رستوران Witch Chat Kwai بروند باید نام شان را اعلام نمایند تا در لیست رزرو قرار گیرد.

چیئن می گوید در حال رزرواسیون تا اواخر آگوست تکمیل شده و امکان پذیرش مشتری تازه ای وجود ندارد. در تایوان، پرورش و خوردن کروکودیل هایی که به عنوان گونه های حفاظت شده مشخص نشده اند قانونی است.

منبع: فرارو
انتشار: 9 تیر 1402 بروزرسانی: 9 تیر 1402 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1992

به "گودزیلا رامن جدیدترین مد غذایی تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گودزیلا رامن جدیدترین مد غذایی تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید