کشف گروه خونی تازه پس از پنجاه سال پژوهش

به گزارش وبلاگ علیکایی، العربیه: دانشمندان آزمایشگاه بین المللی مرجع گروه خونی پیروز شدند یک گروه خونی نو به نام MAL را شناسایی نمایند. این کشف راز پنجاه ساله مربوط به آنتی ژن گروه خونی AnWj، وضعیتی که می تواند باعث واکنش های خطرناک در حین تزریق خون گردد، که اولین بار در سال 1972 شناسایی شده بود، را آشکار می نماید.

کشف گروه خونی تازه پس از پنجاه سال پژوهش

دانشمندان آزمایشگاه بین المللی مرجع گروه خونی پیروز شدند یک گروه خونی تازه به نام MAL را شناسایی نمایند. این کشف راز پنجاه ساله مربوط به آنتی ژن گروه خونی AnWj، وضعیتی که می تواند باعث واکنش های خطرناک در حین تزریق خون گردد، که اولین بار در سال 1972 شناسایی شده بود، را آشکار می نماید.

این تحقیق با حمایت دانشگاه بریستول اجرا شده و انتظار می رود به نفع بیماران نادر در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از آزمایش های پیشرفته ژنتیکی در آزمایشگاه بین المللی مرجع گروه خونی در فیلتون، دانشمندان اکنون می توانند اهدانمایندگان و بیماران دارای این نوع نادر خون را شناسایی نمایند.

رئیس آزمایشگاه این کشف را به عنوان یکی از چالش برانگیزترین پروژه های تیمش توصیف کرد. او پیچیدگی های این قضیه را شرح داد و بر اهمیت چنین تحقیقاتی برای نجات جان انسان ها تأکید کرد. آزمایشگاه مذکور بعلاوه روی سایر کشفیات احتمالی مربوط به گروه های خونی کار می نماید.

کشف گروه خون تازه تأثیرات بین المللی خواهد داشت، زیرا این موسسه به آزمایشگاه های سراسر دنیا در تحقیقات شان یاری می نماید. انتظار می رود این کشف ایمنی خون را بهبود بخشد و تزریق خون را دقیق تر کند، جان انسان ها را نجات دهد و مراقبت بهتری برای بیماران با گروه های خونی نادر فراهم کند.

کشف تازه نه تنها به بهبود ایمنی تزریق خون یاری می نماید، بلکه راه را برای کشفیات بیشتر در حوزه گروه های خونی نادر هموار می نماید. با شناسایی دقیق آنتی ژن های تازه و توسعه سیستم های گروه خونی، محققان می توانند درمان های مناسب تری برای بیماران خاص ارائه دهند.

منبع: انتخاب
انتشار: 2 مهر 1403 بروزرسانی: 2 مهر 1403 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 2055

به "کشف گروه خونی تازه پس از پنجاه سال پژوهش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گروه خونی تازه پس از پنجاه سال پژوهش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید