چگونه زانوی خود را در کوهنوردی حفظ کنیم؟

هنگامی که صحبت از صدمات صعود می گردد، کانون توجه به سمت بالای بدن می رود اما مهمترین اعضایی که شما را برای صعود کمک می نمایند زانوهایتان هستند و با یک زانوی سالم می توانید عمری کوه نوردی کنید.

چگونه زانوی خود را در کوهنوردی حفظ کنیم؟

به گزارش خبرنگاران و به نقل از rmiguides، سفر به کوه و کوهنوردی احتیاج به بالا رفتن از زمین های ناهموار دارد که این زمین های ناهموار می تواند به زانو آسیب برساند. درد زانو می تواند در کوهستان باعث ناتوانی کوهنورد گردد و بهترین راه چاره برای جلوگیری از درد زانو، پیشگیری از آن است.

ذهن خود را آماده کنید

معمولا هنگام صعود استرسی وجود دارد و برای آماده سازی ماهیچه ها و مفاصل در مقابل استرس باید ذهنیت خود را آماده کنید و برای تمرین زمین های سراشیبی را در نظر بگیرید و در آن تمرین کنید تا به یک آمادگی نسبی ذهنی برسید.

زانوی خود را تقویت کنید

در خصوص مناطق خاص مورد احتیاج برای بهبود قدرت زانو با یک متخصص فیزیوتراپ یا مربی صحبت کنید. در حین تمرین مراقب زانوها باشید و بیش از حد به آنها فشار نیاورید و اجازه ندهید که تحریکات کوچک به صدمات عمده و جدی تبدیل گردد!

در صعود همیشه به یاد داشته باشید که :

از وزن کوله پشتی خود مطلع باشید و از حمل وزن اضافی یا غیرضروری خودداری کنید.

استفاده از چوب دست را جدی بگیرید. گام برداری صحیح با یاری دریافت از عضلات را یاد بگیرید.

وقتی کوله پشتی خود را بسته بندی می کنید وسایل سنگین را نزدیک بدن نگه دارید و از انداختن وزن وسائل به یک طرف از بدن خود جلوگیری کنید در غیر اینصورت دچار مصدومیت خواهید شد.

نکات فرود که برای حفظ زانو احتیاج است:

1- فرود با یاری دریافت از تمام عضلات بدن (بالاتنه و پاها) : برای فرود اصولی و مطمئن باید از تمامی اعضای بدن خود بهره ببرید در غیر اینصورت به نقطه خاصی فشار خواهد آمد و شما دچار مصدومیت می شوید.

2- حرکت به طرف پایین به شکل زیگزاگ

3- خم بودن نسبی زانو در هنگام فرود (نسبت به موقعیت شیب)

4- پرهیز از پریدن در هنگام فرود

5- استفاده از چوب دستی و باطوم

6- استفاده از کفش مناسب

7- قرار دادن پاها به شکل صحیح و مناسب با بستر کوه

8- سرعت کم در هنگام فرود

9- مراقبت و پرهیز از ضربه خوردن مستقیم به زانو و پیچش آن

10- حمل کوله استاندارد با وزن مناسب

11- انجام دادن مداوم ورزش کوهنوردی و تمرینات میان هفته (غیرمنقطع)

12- استفاده نکردن از زانوبند (به جز در موارد خاص پزشکی)

13- تقویت عضلات چهارسر ران و دوقلوی ساق پا با تمرینات ویژه

14- داشتن وزن مناسب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: بروزرسانی: 27 مهر 1398 شناسه مطلب: 71

به "چگونه زانوی خود را در کوهنوردی حفظ کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه زانوی خود را در کوهنوردی حفظ کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید