پیش بینی برداشت 240 هزار تن سیب زمینی در اقلید

به گزارش وبلاگ علیکایی، مدیر جهاد کشاورزی اقلید گفت: برداشت سیب زمینی از سطح 6 هزار هکتار در این شهرستان شروع شد که پیش بینی می گردد 240 هزار تن از این محصول برداشت گردد.

پیش بینی برداشت 240 هزار تن سیب زمینی در اقلید

به گزارش از ، سیدعلی آقا میرطالبی گفت: به دلیل کیفیت بالای محصول فراوریی، علاوه بر مصرف شهرستان به استان های همجوار و در صورت مساعد بودن شرایط صادرات به کشور های دیگر صادر می گردد و بخشی نیز احتیاج بذری شهرستان را تامین می نماید.

او با اشاره به شروع برداشت سیب زمینی از مهرماه تا میانه آبان ماه در اقلید، اضافه نمود: ارقام سیب زمینی فراوریی شامل رقم هایی، چون آگریا، سانته، جِلی، بانبا، فانتا و میلوا است.

میرطالبی ادامه داد: توپوگرافی زمین و شرایط آب و هوایی، استفاده از شیوه های نوین آبیاری همچون نواری، لینیر و کلاسیک، گرایش کشاورزان به فراوری بذر و انجام فعالیت های تحقیقاتی در مورد مقایسه ارقام مختلف سیب زمینی باعث افزایش تناژ و توسعه کشت این محصول در شهرستان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید ابراز امیدواری کرد: با سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی و سردخانه های نگهداری این محصول شاهد تکمیل زنجیره فراوری سیب زمینی در اقلید باشیم که سبب فراوری ارزش اضافه نموده برای کشاورزان در این بخش خواهد شد.

شهرستان اقلید با دارا بودن دشت های حاصلخیز نمدان، بکان و آسپاس از قطب های کشاورزی در استان فارس و در 267 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 977

به "پیش بینی برداشت 240 هزار تن سیب زمینی در اقلید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی برداشت 240 هزار تن سیب زمینی در اقلید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید