ویرجین گلکتیک نخستین پرواز انسان به فضا از نیومکزیکو را انجام داد

به گزارش وبلاگ علیکایی، فضاپیمای اسپیس شیپ 2 ویرجین گلکتیک پس از بیش از دو سال، پرواز تازه خود را به فضا از بندرگاه فضایی آمریکا در نیومکزیکو انجام داد تا نخستین آزمایش از چهار سری پرواز زیرمداری برنامه ریزی شده را با موفقیت به سرانجام برساند.

ویرجین گلکتیک نخستین پرواز انسان به فضا از نیومکزیکو را انجام داد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

فضاپیمای اسپیس شیپ دو (SpaceShipTwo) با نام وی اس اس یونیتی (VSS Unity) و شماره UNITY21 در ساعت 10:34 منطقه زمانی شرقی (19:04 به وقت تهران) با راهنمایی خلبانان فردریک استورکو (CJ Sturckow) و دیو مک کی (Dave Mackay) در حالی که توسط هواپیمای وایت نایت دو (WhiteKnightTwo) حمل می شد، از بندرگاه فضایی آمریکا (Spaceport America) در نیومکزیکو بلند شد.

هواپیمای وایت نایت دو (شوالیه سفید 2)، در ساعت 11:26 منطقه زمانی شرقی (19:56 به وقت تهران) VSS Unity را آزاد کرد تا این فضاپیما موتور موشک هیبرید خود را به مدت 60 ثانیه روشن کند.

VSS Unity سپس یک پرواز در یک جهت زیر مداری اوج گرفت و در نهایت در ساعت 11:43 منطقه زمانی شرقی (20:13 به وقت تهران) با گلاید کردن در بندرگاه فضایی آمریکا فرود آمد.

این پرواز نخستین پرواز انسان به فضا از نیومکزیکو (New Mexico) که در حاشیه اقیانوس قرار ندارد، محسوب می گردد و علاوه بر دو خلبان، این فضاپیما محموله ای را برای برنامه فرصت های پرواز (Flight Opportunities) ناسا حمل می کرد.

این وسیله پرنده نخستین پرواز اسپیس شیپ دو از ماه دسامبر 2020 (آذر 1399) است که درست هنگام احتراق، موتور هیبریدی از کار افتاد. با این وجود در آن پرواز هم فضاپیما پیروز شد یک فرود ایمن انجام دهد. ویرجین گلکتیک مشکل پرواز را در تداخل الکترومغناطیسی از یک سامانه رایانه ای تازه شناسایی کرد و چندین ماه برای برطرف آن موقع گذاشت و در نهایت 20 می (30 اردیبهشت) خبر از انجام پرواز آزمایشی جدید داد.

از زمان نخستین پرواز اسپیس شیپ دو VSS Unity به فضا، در فوریه 2019 (اسفند 1397) که از بندرگاه هوایی و فضایی موهاوی (Mojave Air and Space Port) در کالیفرنیا انجام شد، این نخستین پرواز این وسیله نقلیه به فضا بود. پرواز قبلی سه نفر را به لبه فضا برد اما تعیین شد که به یک پایدارکننده افقی فضاپیما آسیب رسیده که باعث مجموعه ای از بازبینی ها و تمهیدات ایمنی شد.

ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) اکنون نخستین پرواز از چهار مأموریت سال 2021 اسپیس شیپ دو را با پیروزیت انجام داده است. این شرکت میخواهد در پرواز بعدی چهار خدمه را به همراه دو خلبان به پرواز زیرمداری بفرستد تا کابین مدرن مسافران و فرآیندهای پروازهای مسافری آینده را آنالیز کند.

سومین پرواز سال جاری با حضور ریچارد برانسون (Richard Branson) بنیان گذار ویرجین گلکتیک انجام خواهد شد تا طی این پرواز آزمایشی خودش شخصا تجربه مسافران را از پرواز با اسپیس شیپ دو ارزیابی کند.

پرواز چهارم هم قرار است یک پرواز کاملا تجاری برای نیروی هوایی ایتالیا باشد و محموله هایی را به همراه چند سرنشین با خود به فضا ببرد. به گفته ویرجین گلکتیک این پرواز 2 میلیون دلار یا به عبارتی 500 هزار دلار برای هر جایگاه درآمد دارد.

برنامه پروازهای ویرجین گلکتیک با اسپیس شیپ دو بسیار عقب تر از برنامه اصلی این شرکت است که سال 2010 را به عنوان شروع پروازهای تجاری پیش بینی می کرد. این فضاپیما در جهت توسعه با مسائل زیادی روبرو شده از جمله در اکتبر 2014 نخستین مدل اسپیس شیپ دو با نام VSS Enterprise دچار سانحه شد و یاری خلبان آن مایکل السبوری (Michael Alsbury) هم طی آن درگذشت.

این شرکت هنوز زمان بندی پروازهای آینده را اعلام نکرده است اما انتظار می رود که تا پاییز انجام شوند. پس از آن VSS Unity و هواپیما وایت نایت دو پیش از شروع عملیات تجاری منظم، به یک دوره نگهداری چندین ماهه می فرایند که طبق پیش بینی ویرجین گلکتیک زودتر از اوایل سال 2022 نخواهد بود.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1366

به "ویرجین گلکتیک نخستین پرواز انسان به فضا از نیومکزیکو را انجام داد" امتیاز دهید

1 کاربر به "ویرجین گلکتیک نخستین پرواز انسان به فضا از نیومکزیکو را انجام داد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویرجین گلکتیک نخستین پرواز انسان به فضا از نیومکزیکو را انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید