نهمین جلسه ستاد تبلیغات فضای مجازی سازمان میراث فرهنگی برگزار گشت

به گزارش وبلاگ علیکایی، نهمین جلسه ستاد تبلیغات فضای مجازی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امروز دوشنبه 14 مرداد 98 برگزار شد.

نهمین جلسه ستاد تبلیغات فضای مجازی سازمان میراث فرهنگی برگزار گشت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، در این نشست که در محل دفتر مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گشت، موضوعات مرتبط با واقعیت مجازی و واقعیت افزوده از سوی استادان و کارشناسان از طریق ویدئوکنفرانس به کارشناسان و مسئولان روابط عمومی های ادارات کل میراث فرهنگی ارائه شد.

در ابتدای این جلسه، محمد عرفانی مدیر تولید محتوای معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما، به بررسی و مرور سرفصل های آموزشی در دوره های قبل پرداخت و سپس مطالبی را درخصوص عکس های ارسالی برای اخبار، تفاوت عکس نوشت و اینفوگرافی و ضرورت عبور از مدیریت سنتی و رسیدن به مدیریت علمی بیان نمود.

در ادامه این جلسه، ایمان تاش کارشناس و مدرس حوزه آی تی در صحبت هایی با اشاره به اهمیت فراگیری موضوعات مرتبط با فضای مجازی پرداخت و واقعیت های افزوده و واقعیت های مجازی را برای کارشناسان و مسئولان روابط عمومی های ادارات کل میراث فرهنگی استان ها، تشریح کرد.

این کارشناس حوزه آی تی با اشاره به واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و کاربرد این تکنولوژی در انتقال پیام به مخاطبان گفت: از اپلیکیشین واقعیت افزوده می توان به صورت فیلم، تصویر، صدا و نوشته برای انتقال پیام به مخاطب و کاربر استفاده کرد.

او گفت: به عنوان مثال وقتی قرار است یک مکان تاریخی زیبا و جذاب را به مخاطبان معرفی کنیم می توانیم از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده کنیم.

تاش در ادامه گفت: اپلیکیشن واقعیت افزوده این امکان را به مخاطب و کاربر می دهد که اماکن مختلف را به صورت سه بعدی نمایش دهد و از این امتیاز می توان برای معرفی هرچه بهتر اماکنی از جمله اماکن فرهنگی تاریخی استفاده کرد.

او شرح داد: تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، دو فرصت و امتیاز مهم در حوزه رسانه و آی تی است که می توان از آن ها برای برقراری ارتباط موثر با مخاطب بهره گرفت.

تاش در ادامه گفت: برگزاری تورهای مجازی دیگر امتیازی است که می توان از آن در واقعیت افزوده استفاده کرد، عکس ها و فیلم ها در این نوع از تکنولوژی به صورت 360 درجه در اختیار مخاطب قرار می گیرد.

این کارشناس حوزه آی تی خاطر نشان کرد: با استفاده از این نوع از تکنولوژی می توان زمینه آشنایی هرچه بهتر و بیشتر مخاطبان با حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را فراهم کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 9

به "نهمین جلسه ستاد تبلیغات فضای مجازی سازمان میراث فرهنگی برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهمین جلسه ستاد تبلیغات فضای مجازی سازمان میراث فرهنگی برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید