نقش اثرگذار سد پلرود در مدیریت سیلاب شرق گیلان

به گزارش وبلاگ علیکایی، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان همراهی و هم افزایی مضاعف دستگاه های اجرایی برای شتاب در پیشرفت تکمیل سد پلرود را مورد تاکید قرار داد و گفت: احداث این سد علاوه بر تامین آب مورد احتیاج 33 هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزاری، در مدیریت سیلاب هم بسیار اثرگذار است.

نقش اثرگذار سد پلرود در مدیریت سیلاب شرق گیلان

ارسلان زارع در جلسه آنالیز فرایند احداث سد پلرود شهرستان رودسر که با حضور نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل هلدینگ نیرو و معاون برنامه ریزی و توسعه راهبردی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) برگزار گردید، اظهار کرد: احداث این سد علاوه بر تامین آب مورد احتیاج 33 هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزاری و باغ های چای، آب آشامیدنی شرق گیلان و انرژی، با حجم تنظیمی 205 میلیون مترمکعب در مدیریت سیلاب هم بسیار اثرگذار است.

وی سد پلرود را یک اثر ماندگار برای سال های آینده دانست و با بیان اینکه به واسطه اهمیت آن، پیگیری مستمر و روزانه مدیران استانی و محلی و اهتمام جدی پیمانکار مورد مطالبه است، گفت: همراهی و هم افزایی شایسته میان دستگاه های اجرایی مرتبط باید مضاعف و امور تسریع گردد.

نماینده عالی دولت در گیلان، پیشرفت فیزیکی 78 درصدی سد پلرود را نمایانگر پشت سر گذاشتن بسیاری از مسائل اسم و افزود: با انجام مسئولیت های اجتماعی در جهت جلب رضایتمندی مردم و روستاهای همجوار به وسیله قرارگاه و مسئولان محلی و افزایش سه برابری ماشین آلات و عملیات اجرایی سد، به طور قطع بیش از پیش همراهی اهالی منطقه هم مضاعف می گردد.

وی به تملک افزون بر 293 هکتار از اراضی مورد احتیاج برای احداث سد اشاره و شرکت آب منطقه ای و کارفرمای سد را موظف به معین تکلیف به جامانده اراضی و تسریع صدور مجوزها به وسیله دستگاه های اجرایی مرتبط کرد و گفت: بهسازی و روکش آسفالت جاده دسترسی موجود برای تسهیل تردد ساکنان تسریع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1533

به "نقش اثرگذار سد پلرود در مدیریت سیلاب شرق گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش اثرگذار سد پلرود در مدیریت سیلاب شرق گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید