نشانه دیابت چیست؟

به گزارش وبلاگ علیکایی، به گفته انجمن پوست آمریکا پوست پشت دست ممکن است سفت و مومی به نظر برسد. این سفتی باعث می گردد انگشتان سفت و حرکت آن دشوارتر گردد.

نشانه دیابت چیست؟

به گزارش صدآنلاین؛ اگر دیابت دارید یا در معرض خطر هستید. مهم است که بدانید در پی چه چیزی باشید. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، شایع ترین علائم دیابت تکرر ادرار، تشنگی، کاهش وزن بدون دلیل، تاری دید، خستگی و گرسنگی است.

با این حال علائم دیگری از این بیماری وجود دارد که کمتر در خصوص آن صحبت شده و می توان به بوی شیرین نفس، لکه های تیره پوست اطراف گردن، عفونت های مکرر و خشکی دهان به عنوان نمونه هایی از آن اشاره نمود. سطوح بالا یا پایین قند خون نیز می تواند باعث سبکی سر و بدخلقی گردد.

از آنجایی که دیابت می تواند باعث آسیب عصبی یا نوروپاتی دیابتی گردد، افراد مبتلا به این بیماری گرفتگی پا و خارش دست و پا را تجربه می نمایند. علاوه بر این نوروپاتی ممکن است باعث گردد افراد با حالت تهوع دست و پنجه نرم نمایند.

یکی دیگر از علائم دیابت که ممکن است زیاد در خصوص آن نشنیده باشید، مربوط به پوست دست و پاست که سفت و ضخیم می گردد. این عارضه معمولا در انگشتان دست و پا ایجاد می گردد و به آن اسکلروز سیستمیک می گویند.

به گفته انجمن پوست آمریکا پوست پشت دست ممکن است سفت و مومی به نظر برسد. این سفتی باعث می گردد انگشتان سفت و حرکت آن دشوارتر گردد. در صورت عدم درمان پوست ضخیم می تواند روی ساعد و حتی بالای بازو ها ایجاد گردد و بعضی افراد پوست ضخیم و سفت را روی آرنج و زانو های خود تجربه نمایند.

اسکلروز سیستمیک می تواند به تاندون های شما سرایت و صاف کردن انگشتانتان را سخت کند؛ بنابراین اگر متوجه شدید پوست انگشتانتان ضخیم و سفت شده، آن را با پزشک خود در میان بگذارید. البته فیزیوتراپی می تواند به شما یاری کند تا حرکت مفاصل خود را افزایش دهید.

منبع: فرارو
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1926

به "نشانه دیابت چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشانه دیابت چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید