بازسازی 2 کاروانسرا در خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ علیکایی، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، پریسا جمشیدی روز چهار شنبه 19 آذرماه، گفت: کاروانسراهای شور در فردوس و زردان در زیرکوه در حال بازسازی و بازسازی است.

بازسازی 2 کاروانسرا در خراسان جنوبی

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او با اشاره به این‌که کاروانسراهای خراسان جنوبی یادگار معماری کهن ایران هستند، اضافه کرد: این بناها برای استراحت کاروان‌ها و مسافران ساخته شده‌، کاروانسراها، زیباترین میراث‌فرهنگی کشورمان به‌شمار می‌روند، این بناها نقش مهمی در مبادلات مالی و فرهنگی بین کشورها و تمدن‌های کهن ایفا می‌کرده‌اند.

مسئول تهیه پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای خراسان جنوبی اعلام کرد: انتقال فرهنگ و سنت‌های کشورمان در کنار داد‌و‌ستد کالا، یکی از کارکرد‌های مهم و در خور توجه کاروانسراها است که از سردر و هشتی ورودی، حیاط، حجره‌ها، آب‌انبار، برج و اصطبل‌ها تشکیل شده‌اند.

او ادامه داد: در خراسان جنوبی 24 کاروانسرا واقع شده است که بعضی از آن‌ها بازسازی و بازسازی شده‌اند.کاروانسراهای سرایان، کلمرد، جوخواه و چهار گنبد طبس، اصفاک بشرویه، خوشاب فردوس، از جمله کاروانسرای بازسازی شده و درحال بهره‌برداری استان هستند.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1038

به "بازسازی 2 کاروانسرا در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی 2 کاروانسرا در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید