مرمت رباط کال جنگی در جلگه زوزن خواف

به گزارش وبلاگ علیکایی، معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی از اجرای عملیات مرمتی در رباط کال جنگی جلگه زوزن خواف اطلاع داد.

مرمت رباط کال جنگی در جلگه زوزن خواف

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمانهای قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، مرجان اکبری امروز چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه سال 1399 با اعلام این خبر اضافه نمود: این عملیات مرمتی شامل پی بندی، استحکام بخشی و بام سازی بوده است.

او با اشاره به موقعیت قرارگیری این رباط تاریخی اظهار کرد: این منطقه در نقطه ای قرار گرفته است که راه های منتهی به زوزن، سنگان، رشتخوار، زاوه، گناباد و قاین در آنجا با هم تلاقی داشته است.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: این اثر تاریخی دارای پلان مستطیل شکل و شامل دو بخش است، بخش مسقف که احتمالاً به عنوان مال بند و بخش دیگر آن باز است که اتاق ها و غرفه هایی در اطراف آن دیده می گردد، وجود چهار برج دایره ای شکل در گوشه ها و سه برج نیم دایره در اضلاع جنوبی، شرقی و غربی زیبایی خاصی به این بنا داده است.

او توضیح داد: اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این عملیات مرمتی 250 میلیارد ریال است.

اثر تاریخی رباط کال جنگی در فاصله 90 کیلومتری شهر خواف و 14 کیلومتری باغ بخشی در بخش جلگه زوزن قرار گرفته است و به شماره 8272 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 621

به "مرمت رباط کال جنگی در جلگه زوزن خواف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت رباط کال جنگی در جلگه زوزن خواف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید