مراحل بازسازی ساختمان

به گزارش وبلاگ علیکایی، بازسازی ساختمان به انجام مراحل و فعالیت هایی گفته می گردد که تغییراتی در خارج و داخل ساختمان ایجاد کند که هدف آن بهبود و حفظ سلامت ساختمان است. طبیعی است که هر عنصر و ماده ای در طبیعت عمر مفیدی دارد و پس از گذر زمان و طی شدن عمر مفید آن به سمت فرسوده شدن پیش برود. اما می گردد با انجام اقداماتی نظیر تعمیر یا تعویض جزئیات تخریب را به تعویق انداخت.

مراحل بازسازی ساختمان

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مراحل بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان شامل تعمیر جزء یا بخشی از کل ساختمان می باشد. البته که بازسازی شامل مراحلی می باشد و طی کردن مراحل بازسازی ساختمان شامل اصول و قواعدی می باشد تا از تخریب و ریزش احتمالی ساختمان جلوگیری گردد. به همین سبب است که باید مراحل بازسازی ساختمان را به متخصصان در این زمینه سپرد یا حداقل زیر نظر ناظران به بازسازی ساختمان قدیمی پرداخت. در ادامه تمام مراحلی که از ابتدا تا پایان باید طی کنید را شرح خواهیم داد.

مراحل تخریب ساختمان

معین بودجه و مشاوره با شرکت های بازسازی ساختمان

در اولین مرحله از مراحل بازسازی ساختمان باید دقیقا معین کنید تا چه میزان بودجه به آن اختصاص خواهید داد، سپس با در نظر دریافت هزینه به سراغ شرکت های بازسازی ساختمان بروید تا مشاوره های لازم در این زمینه قبل از تخریب به شما بدهند. مهندسان بازسازی ساختمان معین می نمایند که کدام فضای ساختمان و تا چه مقدار قابل بازسازی می باشد و اصولا مراحل بازسازی ساختمان را تا کجا می توان پیش برد.

همچنین معین می نمایند که دیوار های اصلی و حائل ساختمان شما کدام هستند. معمولا قبل از بازسازی ساختمان از آن نقشه ای دقیق تهیه می گردد تا قسمت های قابل بازسازی به درستی معین گردد تا ساختمان شما در هنگام تخریب دچار کمترین آسیب گردد.

مرحله تخریب

پس از طی کردن مرحله قبلی می توانید بازسازی ساختمان را به طور فیزیکی آغاز کنید. اولین مرحله فیزیکی و آغاز کار، مرحله تخریب ساختمان است. همانطور که قبلا گفته شد، این مرحله کاملا باید زیر نظر مهندسان و ناظران این زمینه طی گردد تا کمترین ضرر به ساختمان برسد. قبل از تخریب ساختمان دیوار های حمال یا باربر باید در نقشه معین شوند، این مرحله دیوار ها و آن قسمت که از قبل تصمیم به تخریب آن گرفته اید انجام می گردد.

دیوارهای باربر، امکان تخریب ندارند چراکه وزن سازه های ساختمان بر روی آنها راسخ است. در بازسازی این دیوارها بایستی رویه دیوار را تا رسیدن به آجر تراشید و سپس سطح دیوار را خشکاند تا در صورت وجود رطوبت در آن، لطمه ای بر روی پوشش های بعدی ایجاد نکند. سپس دیوار را دوباره گچکاری کرده و برای اجرای پوشش نهایی آماده می سازیم.

مرحله ساخت

پس از مرحله تخریب مرحله ساخت است. دیوارکشی ها، ساخت اتاق های جدید و به طور کلی تغییر کاربری ها، از اقداماتی است که در این مرحله با افزودن عناصر جدید در پروژه همراه است. کیفیت ساخت و نوع مصالح به کار رفته در این بخش، تضمین نماینده کیفیت زیرساخت های بازسازی شده می باشد. مراحلی مانند ایزولاسیون مناسب، و کنترل دقیق ابعاد و اندازه ها از مواردی هستند که معین نماینده و تضمین نماینده زیرساختی مناسب برای پوشش های بعدی خواهند بود.

گچ کاری و نازک کاری

پس از مرحله ساخت در مراحل بازسازی ساختمان نوبت به گچ کاری دیوار، سقف (سفید کاری) می رسد. مهم است که از چه گچی برای گچ کاری استفاده می کنید زیرا که کیفیت گچ است که عمر آن را معین می نماید. برای بازسازی سقف ساختمان معمولا از سقف کاذب یا کناف استفاده می نمایند. استفاده از سقف کاذب مزایای بسیاری چون سرعت و پوشش عیوب را به همراه دارد.

انتخاب سقف کاذب

انتخاب کفپوش و دیوار پوش

پس از مرحله گچ کاری نوبت به انتخاب کفپوش و دیوارپوش مناسب است. انتخاب در این مرحله کاملا بستگی به بودجه و سلیقه شما دارد. زیرا که انواع بسیار زیادی برای کف و دیوار وجود دارد. برای انتخاب مناسب می توانید از مشاوران متخصص رویا مال مشورت بگیرید تا انتخاب مناسبی اشته باشید.

تعویض تجهیزات ساختمان

آخرین مرحله پس از انتخاب هر نوع کفپوش یا دیوار پوش آنالیز تجهیزات ساختمان است، تا در صورت احتیاج تعمیر یا تعویض گردد. معمولا برای حفظ امنیت ساختمان درهای قدیمی را با درهای ضد سرقت تعویض می نمایند. همچنین درها می توانند نقش به سزایی در زیبایی ساختمان شما داشته باشند به منظور تامین زیبایی و بخشیدن جلوه زیبا درها تعویض می شوند.

پنجره ها نیز شامل تجهیزات ساختمان می شوند، پنجره ها را برای عایق کردن حرارت و صدا تعویض می نمایند چنانچه پنجره های ساختمان شما احتیاج به تعویض در آن دیده نمی گردد می توانید با خیال راحت از این مرحله بگذرید.

تعویض شیر آلات بهداشتی

یکی دیگر از مواردی که در بازسازی ساختمان اهمیت دارد بحث تعویض شیرآلات ساختمانی است. البته تعویض شیرآلات هر چند سال یک بار می بایست انجام گردد. سرویس کردن شیرآلات و تعویض واشر هم از ضروریاتی است که در صورت لزوم انجام می گردد و ربطی به بازسازی ساختمان ندارد.

تعویض شیر آلات بهداشتی

نکاتی مهم در بازسازی ساختمان

  • شما در مراحل بازسازی ساختمان حتماً باید نسبت به چک کردن سقف ها و ستون ها اقدام کنید. ستونها فلزی را اگر احتیاج هستند مقاوم سازی کنید و در سقف هر اتاق دقت کنید که ترک های ریز به مرور زمان بیشتر نگردد. بعد از اینکه مستحکم سازی را انجام دادید دوباره می توانید از گچ گاری در سقف و ستون ها بهره ببرید. معمولاً این گچ کاری را با ابزارهای سقفی ادامه می دهند.
  • استفاده از سقف های کاذب نیز راهی است برای افزودن به زیبایی و مهم تر افزودن به کارایی سقف ساختمان. به این ترتیب که ارتفاع را از کف تا سقف را کمتر در نظر کرفته و به فاصله چند سانتی متری از سقف از سقف های کناف یا همان سقف های کاذب استفاده می کنید.

    مزیت استفاده از سقف های کاذب این است که شما در هر کجای سقف که بخواهید به راحتی می توانید نور و روشنایی ایجاد کنید و در روشن کردن فضای داخل واحد هیچ محدودیتی نخواهید داشت. یکی دیگر از مزیت های سقف کاذب این است که تاسیسات برق و سیم ها و حتی لوله های آب را از زیر آن یعنی دقیقاً فضایی بین سقف کاذب و سقف اصلی قرار می گیرد.

منبع: رویا مال
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 654

به "مراحل بازسازی ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل بازسازی ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید