مجموعه تاریخی قلعه محمود کرمان بازسازی و سامان دهی می گردد

به گزارش وبلاگ علیکایی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت: با توجه به علاقه و تعلق خاطری که مردم استان به محله قلعه محمود دارند، سامان دهی این مجموعه تاریخی به عنوان پروژه هدف مرمتی در دستور کار قرار گرفته است.

مجموعه تاریخی قلعه محمود کرمان بازسازی و سامان دهی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، فریدون فعالی روز چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه 99 در جلسه گروه کاری اظهار کرد: محله قلعه محمود با داشتن عناصر مهمی چون بازار تاریخی حمام، تکایا و همچنین خانه های تاریخی و با توجه به موقعیت مناسبی که در بافت تاریخی کرمان و در مجاورت خیابان تجاری امام خمینی (ره) دارد، یکی از ظرفیت های توسعه این بخش از شهر است.

او همچنین اضافه کرد: بر همین اساس ساماندهی این محله در دستور کار مسئولان اجرایی شهر کرمان قرار گرفته و اداره کل استان نیز به عنوان متولی بناها و بافت های تاریخی تا به امروز اقدامات اجرایی نظیر بازسازی پشت راسته بازار، مشارکت در بازسازی قلعه محمود، ساماندهی و جداره سازی ضلع شرقی بازار قلعه محمود را انجام داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان توضیح داد: اداره کل استان در ادامه فعالیت های مذکور برنامه هایی خواهد داشت که با یاری و همراهی سایر دستگاه ها به خصوص شهرداری در آینده ای نزدیک اجرایی خواهد شد.

او با بیان اینکه برای بازسازی و ساماندهی بازار قلعه محمود کرمان از مشاوری بهره برده می گردد که به صورت مشترک در دو حوزه میراث فرهنگی و شهرداری فعالیت دارد، گفت: دلیل این مسئله جلوگیری از موازی کاری، دوگانگی و تعارض در اجرای این طرح است.

فعالی اضافه کرد: پس از اتمام عملیات بازسازی بازار قلعه محمود، موضوع توانمندسازی محیط از مهم ترین مسائلی است که باید در دستور کار قرار بگیرد و به آن پرداخته گردد.

او با بیان اینکه حوزه های سازمانی، مدیریتی و اداری هستند که باید ساختار را شکل دهند، اظهار داشت: دفتر تسهیل گری نیز باید با آماده ساختن امکانات، زمینه را برای برگزاری جشنواره ها، نمایشگاه ها و حضور علاقه مندان فراهم آورد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 652

به "مجموعه تاریخی قلعه محمود کرمان بازسازی و سامان دهی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه تاریخی قلعه محمود کرمان بازسازی و سامان دهی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید