تور ارزان قطر: عسگری: چیزی به نام اتاق آفلاین نداریم، قطر با آن همه امکانات بعد از 14 ماه VAR را راه اندازی کرد

به گزارش وبلاگ علیکایی، کارشناس داوری فوتبال درباره حواشی ورود VAR به ایران توضیحاتی را اعلام کرد.

تور ارزان قطر: عسگری: چیزی به نام اتاق آفلاین نداریم، قطر با آن همه امکانات بعد از 14 ماه VAR را راه اندازی کرد

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

حسین عسگری رئیس سابق دپارتمان داوری در گفت وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی خبرنگاران، در مورد حواشی ورود VAR به ایران گفت: اگر از استاندارد های لازم برخوردار بودیم از VAR در بازی ایران و کره جنوبی استفاده می شد. کننده هایی از فیفا باید این سیستم را تست کنند و در صورت تایید مجوز لازم را صادر کنند، پس استفاده از اصطلاح رونمایی شد در این بازی درست نبوده است.

او اضافه کرد: پس از تایید، داوران باید در کلاس های آن شرکت کنند، بنابراین موضوع به همین راحتی نیست که با نصب 4 دوربین همه چیز درست گردد. ما بار ها گفته ایم که انجام این مراحل حداقل یک سال زمان می برد. ما فردی که کار آن فقط نشستن در اتاق VAR باشد، نداریم و داوران وسط هم ممکن است در برخی از بازی ها این کار را انجام دهند.

عسگری در مورد شرکتی که با ایران همکاری می نماید، گفت: قطعا مشکلاتی وجود داشته است، زیرا فیفا به کشور های دیگر در مرحله مقدماتی جام جهانی اجازه استفاده از این سیستم را داده، اما ایران هنوز مورد تایید قرار نگرفته است. مشکل این است که واقعیت ها گفته نمی گردد.

او ادامه داد: ما چیزی به نام اتاق آفلاین نداریم و تنها زمانی که فیفا بخواهد این سیستم را چک کند از این موضوع استفاده می گردد. بحث VAR در ایران فقط جنبه تبلیغاتی دارد، زیرا هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. طبیعتا استفاده از این سیستم هزینه های زیادی را در بر دارد و فیفا تنها به چند شرکت مجوز داده است.

کارشناس داوری کشورمان در ادامه بیان نمود: اگر قرار به استفاده از سیستم VAR باشد باید تمام ورزشگاه ها به آن مجهز شوند. در آسیا تنها چند کشور در حال حاضر از این تکنولوژی استفاده می کنند. چند سالی می گردد که موضوع آمدن VAR به ایران مطرح است، اما همان زمان هم معلوم بود این اتفاق راحت نیست. قطر با آن همه امکانات بعد از 14 ماه VAR را راه اندازی کرد.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1565

به "تور ارزان قطر: عسگری: چیزی به نام اتاق آفلاین نداریم، قطر با آن همه امکانات بعد از 14 ماه VAR را راه اندازی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان قطر: عسگری: چیزی به نام اتاق آفلاین نداریم، قطر با آن همه امکانات بعد از 14 ماه VAR را راه اندازی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید