طرح گردشگری آشوراده با قوت اجرایی می گردد

به گزارش وبلاگ علیکایی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده و گزارشات بدست آمده، طرح گردشگری آشوراده با قوت اجرایی می گردد.

طرح گردشگری آشوراده با قوت اجرایی می گردد

مهندس سید عزت الله ضرغامی در حاشیه بازدید از جزیره آشوراده در غرب گلستان گفت: جزیره آشوراده یکی از ظرفیت های بی بدیل گردشگری کشور و دارای ساحلی مناسب برای شنا و تفریحات دریایی است که بیشتر نقاط وسعت 700 هکتاری جزیره آشوراده زمینه لازم برای ایجاد تأسیسات مختلف بویژه تأسیسات گردشگری را دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توضیح داد: اجرای طرح گردشگری آشوراده تا به امروز در کشاکش نظام اداری و بروکراسی معطل مانده بود که نتیجه آن عدم پیشبرد اهداف گردشگری در این جاذبه بی نظیر بود،. باید در این موارد به زیر میز ناکارآمدی و بروکراسی اداری زد تا این ناکارآمدی موجب عدم پیشرفت و توقف نگردد.

وی گفت: در جلسه با رئیس جمهور مسائل و مسائل مرتبط با اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده مطرح شد و این مسائل و مسائل تا حد زیادی حل شده و تعیین شد بعضی موارد مطرح شده شاید در جای خود نکته مثبتی داشته باشد اما موجب شد تا این امکان بزرگ و خدادادی معطل باقی بماند.

مهندس ضرغامی اضافه نمود: در بعضی مجوزها محدودیت هایی بود که خوشبختانه با نظر مساعد ریاست محترم جمهوری دستورات بسیار اکیدی صادر شد تا این طرح با توجه به ملاحظات زیست محیطی با قوت اجرایی گردد.

وی یادآور شد: برای 22 هکتار از این منطقه که در اختیار حوزه گردشگری قرار گرفته است طرحی مقدماتی تدوین شده و جانمایی تأسیسات، اماکن، سرویس های گردشگری و تفریحی بر روی آن تعیین شده و با توجه به نشست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طرح نهایی را با توجه به دستورات و تصمیمات ریاست محترم جمهور در راستای ایجاد امکانات حداقلی اقامتی و تفریحی تدوین خواهد نمود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در گذشته برای طرح گردشگری جزیره آشوراده تنها اجازه بازدید از طبیعت جزیره برای گردشگران فراهم بود اما در نشست با توضیحات همکاران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط و تصمیم گیری ریاست جمهور مقرر شد تا امکانات حداقلی اقامتی برای گردشگران ورودی به جزیره آشوراده ایجاد گردد و دلیلی و مانعی برای عدم اجرای آن وجود ندارد.

ضرغام پور با تأکید بر اینکه باید برترین ظرفیت های گردشگری و تفریح و تفریحی در استان گلستان در راستای رونق مالی مردم استان ایجاد گردد، بیان نمود: گلستان استانی دیدنی و نگارستان جاذبه های گردشگری کشور است که از ظرفیت های گردشگری در حوزه های مختلف از جمله کوه، دریا، صحرا و... برخوردار است که در کشور بی نظیر است، باید امکانات برای این استان مهیا گردد که امیدواریم با تصمیم گیری در جزیره آشوراده شاهد اتفاقات مثبتی برای حوزه گردشگری گلستان باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1763

به "طرح گردشگری آشوراده با قوت اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح گردشگری آشوراده با قوت اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید