ضرورت مشخص کردن اولویت ها برای سال آینده

به گزارش وبلاگ علیکایی، شهردار کرمان، بر ارزیابی عملکرد مدیران شهرداری کرمان براساس شاخص های کمی و کیفی تأکید کرد

ضرورت مشخص کردن اولویت ها برای سال آینده

به گزارش خبرنگاران کرمان، سیدمهران عالم زاده، در جلسۀ شورای هماهنگی امور سازمان ها و مؤسسات وابسته شهرداری کرمان، از مسئول امور هماهنگی سازمان ها و مؤسسات وابسته شهرداری تقدیر کرد و گفت: لازم است عملکرد مدیران سازمان ها و واحدهای مختلف، با سایر شهرها و مدیران دیگر ارزیابی شود.

عالم زاده، موفقیت مدیران رامستلزم تلاش تمام نیروها و هماهنگی درون سازمانی دانست و با تأکید بر اینکه باید متناسب با شأن و جایگاه هر سازمان، برای آن ارزش قائل شد، گفت: به عنوان شهردار، سعی کرده ام نوع نگاهم به مجموعۀ شهرداری، متوازن و متعادل باشد.

وی توجه به تک تک سازمان ها را مهم دانست و خاطرنشان کرد: عدم توجه به سازمان ها و حیطه وظایف آن ها، هزینه های زیادی را به شهر و شهرداری تحمیل می کند؛ به عنوان مثال، بی توجهی به سازمان حمل ونقل بار و مسافر و بی اهمیت شمردن نظام حمل ونقل عمومی، موجب می شود پروژه های سنگین با هزینه های میلیاردی به شهر تحمیل شود.

شهردار کرمان اضافه نمود: تملک املاک مسیریِ سه پروژۀ بزرگ ترافیکی شهر کرمان، 900 میلیارد تومان برای شهرداری بار مالی دربر دارد که این هزینه می توانست با ایجاد تراموا و حمل ونقل پاک، به بهترین نحو در راستای توسعۀ حمل ونقل عمومی هزینه شود.

عالم زاده در ادامه، با بیان اینکه در این دوره سعی کردیم کارها را کارشناسی شده پیش ببریم، گفت: اعتقاد دارم استفاده از ظرفیت کارشناسی، بار مالی را کاهش می دهد؛ بنابراین، توصیه می کنم مدیران سازمان ها از ظرفیت کارشناسان نخبۀ کشوری در ارتباط با موضوعات سازمان خود، استفاده کرده و اولویت ها را مشخص کنند.

وی با اشاره به فرصت باقی مانده از این دوره از مدیریت شهری، بر اینکه کار امروز را نباید به فردا موکول کرد، تأکید کرد و از همه مدیران سازمان ها خواست برنامه ریزی میان مدت و بلندمدتی برای سازمان مربوط خود داشته باشند.

مهران عالم زاده ادامه داد: باید تا آخرین لحظه ای که فرصت داریم، برای توسعۀ همه جانبۀ شهر و رضایتمندی شهروندان تلاش کنیم.

شهردار کرمان اضافه نمود: ارایۀ خدمات مؤثر در شهر، نوعی مطالبه گری در مردم ایجاد می کند و موجب می شود در دوره های بعدیِ مدیریت شهری، پروژه ها با سرعت بیشتری اجرا شوند.

وی با اشاره به اینکه پویش افتتاح شهرداری کرمان با شعارهر هفته یک افتتاح، به خوبی و به صورت هفتگی پیش رفته است، گفت: این افتخار متوجه همۀ مدیران و سازمان هاست؛ زیرا همه در آن نقش داشته اند.

شهردار کرمان همچنین حضور افراد باتجربه از سیستم شهرداری در شورای شهر آینده را به نفع شهرداری و شهر دانست و تأکید کرد: هر یک از مدیران شهری که می توانند به آیندۀ شهر کمک کنند و مؤثر باشد، در انتخابات شورای اسلامی شهر ثبت نام کند.

عالم زاده خطاب به مدیران سازمان ها با بیان اینکه همدلی موجب می شود تا مدیریت شهری به خوبی پیش برود، تأکید کرد: جبهه گیری های سیاسی در مجموعۀ شهرداری پسندیده نیست و به سیستم آسیب می زند.

وی همچنین شرح داد: در صورتی که متوجه شوم مدیری، انگیزه و هماهنگی لازم را با سیستم ندارد و عملکرد او پسندیده و مورد رضایت نیست و موجب آسیب به سیستم شهرداری می شود، با او برخورد خواهم کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1254

به "ضرورت مشخص کردن اولویت ها برای سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت مشخص کردن اولویت ها برای سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید