شیائومی گوشی گیمینگ پوکو F4 GT را با قیمت 640 دلار معرفی کرد

به گزارش وبلاگ علیکایی، گوشی های گیمینگ طی چند سال گذشته به طور قابل توجهی محبوب تر شده اند و به همین دلیل شرکت ها توجه ویژه ای به این نوع گوشی ها نشان می دهند. در همین رابطه پوکو که یکی از برندهای زیرمجموعه شیائومی محسوب می گردد ساعاتی قبل از گوشی گیمینگ پوکو F4 GT رونمایی کرد. باید خاطرنشان کنیم این همان ردمی K50G است که چند ماه قبل راهی بازار چین شد ولی حالا قرار است با نامی تازه به دست کاربران دیگر کشورها برسد.

شیائومی گوشی گیمینگ پوکو F4 GT را با قیمت 640 دلار معرفی کرد

سال گذشته پوکو F3 GT به لطف قیمت مناسب و امکانات مجذوب نماینده با استقبال زیادی روبرو شد و به نظر می رسد نسل بعدی این گوشی هم با فروش زیادی روبرو می گردد. گوشی های گیمینگ در زمینه پردازش باید مجذوب نمایندهیت زیادی داشته باشند و به همین دلیل شیائومی برای این گوشی چیپست پرچم دار اسنپدراگون 8 نسل 1 را در نظر گرفته است. این یعنی، پوکو F4 GT در زمینه پردازنده 20 درصد سریع تر از نسل قبلی است و در زمینه پردازنده گرافیکی هم تا 50 درصد سرعت بیشتری ارائه می نماید.

در کنار این تراشه هم 8 یا 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 128 یا 256 گیگابایت حافظه مبتنی بر فناوری UFS 3.1 آن را همراهی می نمایند. در نتیجه به لطف استفاده از فناوری های تازه رم و حافظه داخلی، این گوشی می تواند انواع بازی ها و اپلیکیشن ها را با سرعت بسیار بیشتری اجرا کند. همانطور که احتمالا می دانید، گوشی های گیمینگ معمولا برای اجرای بازی های سنگین به کار گرفته می شوند و زمانی که ساعات متمادی مشغول بازی هستید، چنین کاری حرارت تراشه را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. به همین دلیل سیستم خنک نماینده اهمیت دوچندانی پیدا می نماید. شیائومی برای این گوشی از دو محفظه بخار استفاده نموده که نسبت به نسل قبلی 170 درصد بزرگ تر هستند. بنابراین بدون نگرانی بابت داغ شدن گوشی می توانید از آن استفاده کنید.

در پنل جلویی شاهد استفاده از نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED هستیم که از حدود 1 میلیارد رنگ پشتیبانی می نماید و بعلاوه رفرش ریت آن هم به 120 هرتز می رسد. سایت DisplayMate که به طور تخصصی نمایشگرها را آنالیز می نماید، به این نمایشگر امتیاز عالی A+ را داده است.

نرخ نمونه برداری لمسی این نمایشگر 480 هرتز است که نسبت به نرخ 360 هرتزی نسل قبلی شاهد ارتقای قابل توجهی هستیم. نرخ نمونه برداری لمسی برای گیمرها اهمیت بسیار زیادی دارد و هرچقدر این رقم بیشتر باشد، نمایشگر موردنظر سریع تر به لمس کاربر واکنش نشان می دهد.

باتری 4700 میلی آمپر ساعتی این گوشی با سرعت 120 وات شارژ می گردد. این یعنی برای شارژ کامل باتری موردنظر فقط کافیست 17 دقیقه منتظر بمانید. بعلاوه اگر مشغول بازی هستید و نمی خواهید این سرعت شارژ بالا حرارت زیادی را فراوری کند، می توانید حالت دیگری را برای شارژ باتری انتخاب کنید که در این صورت شارژ کامل باتری 27 دقیقه طول می کشد. با توجه به اینکه گوشی های گیمینگ عمدتا به طور افقی مورد استفاده قرار می گیرند، شیائومی همراه با این گوشی کابل USB-C مبتنی بر طراحی خاصی را قرار داده تا تجربه کاربری بهتری ارائه گردد.

در پنل پشتی آن شاهد دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی مجهز به سنسور سونی هستیم و در کنار آن هم اولترا واید 8 مگاپیکسلی انجام وظیفه می نماید. بعلاوه باید به سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو هم اشاره کنیم. در حفره نمایشگر هم یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی تعبیه شده است. مانند بسیاری از گوشی های گیمینگ، در پنل پشتی پوکو F4 GT نوارهای LED تعبیه شده که هنگام دریافت نوتیفیکیشن، شارژ شدن و اجرای بازی روشن می شوند.

کاربران برای خرید این گوشی می توانند از بین 3 رنگ مشکی، نقره ای و زرد دست به انتخاب بزنند. مدل 8/128 گیگابایتی آن با قیمت 600 یورو (640 دلار) راهی بازار می گردد و برای خرید مدل 12/256 گیگابایتی هم باید مبلغ 700 یورو (750 دلار) بپردازید.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1794

به "شیائومی گوشی گیمینگ پوکو F4 GT را با قیمت 640 دلار معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی گوشی گیمینگ پوکو F4 GT را با قیمت 640 دلار معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید