ساخت و ساز در منطقه یک تهران در ریل طرح تفصیلی قرار گرفته است

به گزارش وبلاگ علیکایی، شهرداری منطقه یک با تغییر رویکرد سرمایه گذاری از بخش مسکن به گردشگری و خدمات و جلب سرمایه گذاران به تقویت فضاهای تفرجگاهی و فرهنگی سعی کرده ساخت و ساز ها را در ریل طرح تفصیلی قرار دهد.

ساخت و ساز در منطقه یک تهران در ریل طرح تفصیلی قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه با حضور در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با بیان مطلب فوق گفت: منطقه یک در سال بالغ بر یک میلیون و 600 هزار متر مربع پروانه صادر می نمود که در سال 99 این متراژ را به کمتر از 600 هزار متر مربع رساند که این نشان می دهد در حوزه تغییر رویکرد سرمایه گذاری پیروز عمل نموده است.

موسوی اضافه کرد: در کنار کاهش متراژ صدور پروانه ساختمانی، به توسعه فضاهای گردشگری، تفرجگاهی، ایمن سازی جهت های کوهنوردی، توسعه پایگاه های امداد و نجات و مراکز آتش نشانی، استفاده از فضای باغ ها برای کاربری های فرهنگی اقدام شد که امیدواریم در دوره های بعدی هم این جهت طی گردد.

شهردار منطقه یک مناسب سازی را از دیگر اقدامات دانست و اضافه کرد: کمیته های ایمنی را در منطقه فعال کردیم تا با مناسب سازی فضاهای اداری، تفرجگاهی و اماکن تجمعی این محیط ها برای همه افراد جامعه به خصوص معلولان قابل استفاده گردد.

وی اضافه کرد: در فرایند استفاده از فضاهای IT، مجازی و حذف مراجعات حضوری هم گام هایی برداشته شده که امروز می توانیم ادعا کنیم 35 روز در زمان صدور پروانه و گواهی کاهش زمان داشته ایم و البته در این حوزه ابتدای راه هستیم.

موسوی تعامل با دستگاه های خدمات رسان را لازمه پیشبرد اهداف زیست محیطی در منطقه دانست و گفت: تعامل نزدیک به ادارات خدمات رسان مانند آب منطقه ای می تواند اقدامات مثبتی را در منطقه رقم بزند که از آن جمله تخریب بناها در حاشیه رودخانه ها، استفاده از آبهای خاکستری و انرژی های تجدید پذیر در ساختمان ها و کاهش مصرف آب است.

لازم به ذکر است بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان از 22 تا 25 شهریور ماه 1400 برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1525

به "ساخت و ساز در منطقه یک تهران در ریل طرح تفصیلی قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت و ساز در منطقه یک تهران در ریل طرح تفصیلی قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید