در زیباترین خیابان های کپنهاگ دانمارک قدم بزنید

به گزارش وبلاگ علیکایی، کپنهاگ دانمارک یکی از بزرگترین شهرهای پیاده جهان است و پیاده روها و خیابان های بسیار زیبایی دارد که در سفر به این شهر باید قدم به قدم آن ها لمس کرد. در ادامه برای آشنایی به زیباترین خیابان های کپنهاگ، با خبرنگاران همراه شوید.

در زیباترین خیابان های کپنهاگ دانمارک قدم بزنید

کپنهاگ محله های بسیار زیبایی دارد و هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. تعدادی از شریان های اصلی این محله ها را به هم وصل می نمایند و پر از کافه ها، رستوران ها، مغازه ها و کوچه های مجذوب کننده و زیبا است. برای این که سفری فوق العاده به کپنهاگ را تجربه کنید، باید به دل کوچه و خیابان های این شهر بروید و زندگی مردمان آن را از نزدیک ببینید. در این مقاله فزونین و زیباترین خیابان های کپنهاگ را به شما معرفی می کنیم:

Jægersborggade

Jægersborggade به خیابان Jagtvej می رسد که یکی از شلوغ ترین خیابان های کپنهاگ است اما وقتی که وارد پیاده روی آن می شوید، فراموش می کنید که در وسط شهر هستید. این خیابان پر از کافه های دنج، رستوران ها و کافه رسوران های بیرون بر است. Jægersborggade بعلاوه محبوب ترین خیابان افراد نوپرست (کسانی که بیش از حد مرسوم مدگرا و نواندیش هستند) است.

با این حال تنها سالن های آرایشی متعدد و گالری های هنری تنها علت فزونی این خیابان نیست. اینجا ساختمان های رنگارنگ با تابلوها و علامت های کوچکی دارد که به وسیله مردم محلی، به خصوص در تابستان ها ایجاد می شوند و مناظری بسیار زیبا و جوی زنده ایجاد می نمایند.

Istedgade

Istedgade شریان اصلی Vesterbro است و یکی از زیباترین خیابان های کپنهاگ محسوب می گردد. قبل از این که شرایط Istedgade بهتر شده و به یک محله طبقه میانه تبدیل گردد، به عنوان محله چراغ قرمز (Red Light District) شناخته می شد و خلاف کارانی مثل موادفروشان در آن جمع می شدند. اما امروزه شرایط و جو این خیابان کاملا عوض شده است و رستوران های شیک سوشی، هتل های خوب و کافی شاپ های شیک و زیبا جای کافه های مقرون به صرفه و پر از دود سیگار را گرفته است.

Ravnsborggade

کسانی که همواره در پی اجناس مقرون به صرفه قیمت هستند، قطعا گنجینه های پنهانی در محله پر جنب و جوش Norrebro پیدا می نمایند. Ravnsborggade خیابان بزرگی نیست اما ترکیب بناهای قدیمی و مدرن است. این خیابان مقصد مناسبی است برای پیاده روی در صبح یا تماشا مغازه هایی که لوازم دست دوم می فروشند. در رستوران های Ravnsborggade نیز می توانید غذاهای خوشمزه ای نوش جان کنید.

در تاریخ های مشخصی از سال، Ravnsborggade به یک بازار بزرگ فروش اشیای مقرون به صرفه قیمت و دست دوم تبدیل می گردد و در نقطه آن غرفه های فروش عتیقه جات، پورسلین های دانمارکی، طلا، جواهر و لوزام دیگری دایر می گردد. آخرین و مهم ترین مساله در خصوص این خیابان این است که فزونین هتل های شهر در Ravnsborggade قرار دارند به همین علت این منطقه جمعیتی مرکب از مردم محلی و گردشگران را به خود جذب می نماید.

Elmegade

Elmegade از Sankt Hans Torv تا Norrebrogade کشیده شده و یکی از خیابان های بسیار پرطرفدار مردم محلی (به دلایل متعدد) است. Laundromat Cafe در این خیابان واقع شده است و جایی است که می توانید در حالی که لباس های تان در ماشین های رخت شویی در حال شستن است، صبحانه ای بسیار خوشمزه نوش جان کنید. اینجا اجناس از مد افتاده، با قیمتی مقرون به صرفه نیز عرضه می گردد، بعلاوه بستنی گیاهی ارگانیک به فروش می رسد. در Elmegade رستوران های بسیار باکیفیتی وجود دارد، پس اگر از قدم زدن و بازدید از این خیابان خسته شدید، می توانید با یک نوشیدنی خوشمزه یا غذای دلخواه، خستگی تان را به در کنید.

Blagardsgade

یکی دیگر از زیباترین خیابان های کپنهاگ در Norrebro ، Blagardsgade است. گالری های هنری، استودیوی یوگا و کافه ها و رستوران ها جوی سرزنده ایجاد نموده است که مردم محلی عاشق آن هستند. زمانی که خورشید طلوع می نماید، میزهای چوبی در خیابان قرار می گیرد و پیاده روها مملو از اهالی شهر می گردد. در انتهای این خیابان، میدانی عمومی واقع شده است که رویدادهای مختلفی در آن برگزار می گردد. اگر در ماه ژوئن از خیابان Blagardsplads تماشا کنید، جشنواره Saint Johns Eve را از ندهید؛ در این مراسم مردم محلی دور آتشی بزرگ گردهم می آیند تا نیمه تابستان را جشن بگیرند.

استروگت (Stroget)

قدم زدن تنها کاری نیست که باید در این خیابان انجام دهید. استروگت خیابان اصلی برای خرید و یکی از طولانی ترین خیابان های اروپا است. با این حال فقط مغازه ها نیستند که استروگت را خاص نموده اند. مطمئن باشید اگر بخواهید سوغاتی بخرید، هیچ جایی بهتر از این خیابان نمی توانید پیدا کنید اما این تمام مساله نیست. استروگت جایی است که نوازندگان هوا را با آهنگ های دل انگیز خود معطر می نمایند و همه جا پر از عطر غذاهای مختلفی است که رستوران ها حاضر نموده و اهالی در پیاده روها، روی میزهای چوبی نوش جان می نمایند. پیاده روهای استروگت فضایی بسیار مجذوب کننده و پر از آرامش دارد.

Studiestræde

Studiestræde به موازات خیابان استروگت کشیده شده و یکی دیگر از خیابان های شلوغی است که پر شده از مغازه ها، رستوران ها و کافه ها. این خیابان پر جنب و جوش بخشی از محله قدیمی لاتین است و کافه های آن معروفیت زیادی دارد. ساختمان های زیبا و جو شادابی که بر خیابان حاکم است، Studiestræde را به مکانی ایده آل برای پیاده روی، نوشیدن قهوه در اول صبح یا گشت و گذار در شلوغی شب تبدیل نموده است. به علاوه اگرچه استروگت پررونق ترین خیابان برای خرید شناخته شده است، در Studiestræde نیز می توانید زیباترین و مد روزترین اجناس را از مغازه های شیک بخرید.

Magstræde و Snaregade

دو خیابان Magstræde و Snaregade، از قدیمی ترین و زیباترین خیابان های کپنهاگ است. قدم زدن میان ساختمان های رنگارنگ (که قدمت بعضی از آن ها به قرن 18 میلادی می رسد) شما را به سفری در زمان و گذشته می برد. در این دو خیابان می توانید به دور از شلوغی شهر، لحظاتی پر از آرامش را تجربه کنید. انتظار نداشته باشید در این خیابان ها کافه ها و رستوران های شیک ببینید اما می توانید پیتزایی بسیار خوشمزه در رستوران Gorm نوش جان کنید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1701

به "در زیباترین خیابان های کپنهاگ دانمارک قدم بزنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در زیباترین خیابان های کپنهاگ دانمارک قدم بزنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید