در انتخاب تیم فراوری محتوا وسواس به خرج دهید!
به گزارش وبلاگ علیکایی، یک متخصص فراوری محتوا می تواند شما را یک برند کند
در دنیای امروز فراوری محتوا به بخش اصلی واحد بازاریابی در هر شرکتی تبدیل شده است. شاید خیلی از مدیران در ابتدا به این موضوع توجه ویژه ای نداشته باشند ولی در طول زمان به اهمیت این قضیه پی خواهند برد. تیمی که بتواند محتوای مناسب را برای شبکه های اجتماعی و وبلاگ فراهم کند و بعلاوه به استراتژی ها و چشم اندارهای شرکت مسلط باشد، آینده درخشانی را برای آن شرکت رقم خواهد زد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.
بازاریابی محتوا به بلوغ خود نزدیک شده است و جزو صروریات بازاریابی تلقی می گردد. شما به افرادی باهوش خلاق و آینده نگر احتیاج دارید. اما این افراد را براحتی نخواهید یافت.پس برای داشتن یک تیم رویایی باید به این نکات توجه ویژه ای کنید و از وجود آنها نهایت استفاده را ببرید.
1. از نظر بصری
محتوای عالی تنها با تکیه بر کلمات پیروز نخواهد بود. تصاویر مناسب و طرح های گرافیکی در مرکز بازاریابی محتوای ایده آل قرار دارند. برای ساختن یک ویدئو، تهیه یک اینفوگرافی یا انتخاب عکس هایی که مخاطب تان را مجذوب می سازد،
2. عاشق زبان و ادبیات
وقتی این فرد در کنار یک هنرمند بصری قرار می گیرد، معمولی ترین نتیجه ممکن، محتوایی خلاق و فوق العاده خواهد بود. در محیطی که وبلاگ ها، مطبوعات، توییت ها، پست های اینستاگرام و کمپین های برند شده محتوا همگی در حال یاری به بازاریابی هستند، به فردی احتیاج خواهید داشت که به خوبی از عهده انتخاب کلمات و فرمت نوشته برآید و با سرعت بالایی بتواند این کار را انجام دهد.
3. راوی داستان
داشتن یک راوی خوب در تیم تان به این معناست که شما قدرت کنترل اتفاقات را دارید، می توانید داستانی حماسی بسازید و شخصیت پردازی کنید. داشتن فردی که می داند چگونه داستانی ببافد تا مشتریان شما را ترغیب کند بی شک مفید خواهد بود.
4. فردی که به جزئیات بپردازد
این اشخاص می توانند برنامه کلی را به دقت تحت نظر بگیرند، به همین علت این افراد را مدام در حال تجزیه و تحلیل اعداد و اشکال یابی می بینید تا بفهمند کدام نوع محتوا عملکرد خوبی ندارد و چرا.
5. ویراستار
داشتن یک روایت گر عالی و افراد با مهارت بالا در نوشتن، بدون وجود شخصی که نوشته شما را تا مقدار مناسب کوتاه کند بی فایده است.
6. فردی که بتواند با داده های زیاد سروکله بزند
این روز ها محتوا با سرعت زیادی منتشر می گردد، با این حجم بالا از اطلاعات شما به یک مغز متفکر احتیاج دارید تا نه تنها داده های بدست آمده از کمپین هایتان، بلکه داده های بزرگ و ترند ها را به موازات بودجه، اهداف بلند مدت و قابلیت های تکنولوژیکی تیم پردازش کند.
منبع: الی گشت