خبرنگاران علی نژاد: کوشش وزارت ورزش، نهایی شدن واگذاری سرخابی ها است

به گزارش وبلاگ علیکایی، تهران- خبرنگاران- معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، گفت: کوشش ما در وزارتخانه، نهایی شدن فرآیند واگذاری سرخابی های پایتخت به بخش خصوصی است.

خبرنگاران علی نژاد: کوشش وزارت ورزش، نهایی شدن واگذاری سرخابی ها است

مهدی علی نژاد درباره واگذاری سرخابی های پایتخت به بخش خصوصی، گفت: جلسات متعددی داشتیم و معتقدم برای واگذاری استقلال و پرسپولیس ابتدا باید زیر ساخت ها فراهم می شد. یک نکته مهم تعیین شدن بدهی و سرمایه است. برند سرخابی ها قیمت گذاری می شد و حسابرسی آنها در مجمع به تصویب می رسید که این کارها اسفند ماه انجام شد. اولویت وزارت ورزش این است در سال 99 فرآیند کار به اتمام برسد و با یاری وزارت اقتصاد دارایی و بخش خصوصی سازی سرخابی ها خصوصی شوند.

وی اضافه کرد: اولویت ما واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی در سال جدید است. اگر ارکان با ما همکاری نمایند، می توانیم این دو باشگاه را واگذار کنیم.

علی نژاد سپس در پاسخ به سوالی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال، گفت: وزارت ورزش به این موضوع ورود نکرد، چراکه انتخاب سرمربی از اختیارات فدراسیون ها است. درباره اساسنامه هم باید بگویم قرار بود انتخابات 25 اسفند برگزار گردد اما فیفا به عنوان نهاد بین المللی از اساسنامه ایراد گرفت و برگزاری انتخابات را منوط به اصلاح اساسنامه کرد که مطابق با قوانین فیفا باشد.

معاون وزارت ورزش ادامه داد: فیفا تغییراتی در قوانین داشته است و فدراسیون فوتبال ایران باید این کار را انجام دهد و وزارت هم نمی تواند دخالتی داشته باشد.

وی در باره تغییرات مکرر مدیریتی در استقلال و پرسپولیس گفت: بخش عمده مجمع استقلال و پرسپولیس را وزارت ورزش تشکیل می دهد، طبیعی است هیات مدیره را وزارت ورزش منصوب می نماید و آنها مدیرعامل را تعیین می نمایند. ما هم دنبال ثبات مدیریتی هستیم اما گاهی اوقات اختلافاتی بین مدیرعامل و اعضای هیات مدیره پیش می آید که در نهایت جابه جایی اتفاق می افتد. کوشش می کنیم این اختلافات کمتر گردد، اما اجتناب ناپذیر است.

علی نژاد در ادامه به افتخارات ورزشی ایران در سال 98 اشاره نمود و گفت: ما 52 سهمیه کسب نموده ایم. قهرمانی های متعددی در رشته های مختلف داشتیم، در کشتی 300 مدال کسب کردیم. اولین مدال نقره جهانی شمشیربازی را گرفتیم. بعد از انقلاب در دو رشته بسکتبال و والیبال سهمیه المپیک کسب و جام خوشه چین را برگزار کردیم. در سال 99 مسابقات کسب سهمیه المپیک را خواهیم داشت. پیش بینی من این است که رکوردمان از کسب 63 سهمیه المپبک ریودوژانیرو بیشتر گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 619

به "خبرنگاران علی نژاد: کوشش وزارت ورزش، نهایی شدن واگذاری سرخابی ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران علی نژاد: کوشش وزارت ورزش، نهایی شدن واگذاری سرخابی ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید