جذب سرمایه میلیون دلاری برای کاهش گاز های گلخانه ای با یاری فناوری نانو

به گزارش وبلاگ علیکایی، شرکت سیزیگی پلاسمونیکس پیروز به جذب 23 میلیون دلار سرمایه برای تجاری سازی فتوکاتالیستی شده است که می تواند انتشار گاز های گلخانه ای را با یاری فناوری نانو به حداقل برساند.

جذب سرمایه میلیون دلاری برای کاهش گاز های گلخانه ای با یاری فناوری نانو

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، سیزیگی پلاسمونیکس (Syzygy Plasmonics)، یک شرکت فناور در حال توسعه فوتوکاتالیست با عملکرد بالا برای صنایع گاز، شیمی و انرژی است. این شرکت از سرمایه گذاری 23 میلیون دلاری سری B به رهبری هرایزن ونچرز و با مشارکت سرمایه گذاران جدید جهانی از جمله اکوئینور ونچرز اطلاع داد.

جزئیات توسعه فناوری این نوع فتوکاتالیست های پلاسمونی که توسط محققان دانشگاه رایس توسعه یافته و لیسانس استفاده از آن به شرکت سیزیگی پلاسمونیکس واگذار شده، در مجلات علمی معتبری نظیر Science، Nature و PNAS به چاپ رسیده است.

این آنتن-راکتور ترکیبی از نانوذره پلاسمونیک جمع نماینده نور (آنتن) و نانوذرات کاتالیزور سنتی کوچکتر (راکتور) است. توسعه راکتور احتیاج به تخصص مهندسی شیمی، اپتیک، علوم مواد، فیزیک نظری و نانوفوتونیک دارد.

سرمایه گذاران قبلی و سری A از جمله The Engine، GOOSE Capital و Evok Innovations نیز در این دوره از سرمایه گذاری مشارکت نموده اند.

این سرمایه جمع آوری شده برای فراوری محصول، استخدام نیروی انسانی جدید و تجاری سازی راکتور فوتوکاتالیستی سیزیگی پلاسمونیکس هزینه خواهد شد، که گام های اساسی به منظور تحقق مأموریت این شرکت برای کاهش انتشار گاز های گلخانه ای با استفاده از نور است تا گزینه ای مناسب برای جایگزینی سوخت های فسیلی در فراوری مواد شیمیایی ارائه گردد.

امروزه، فراوری مواد شیمیایی مانند پلاستیک، سوخت، کود و هیدروژن در درجه اول به سوخت فسیلی متکی است. تقاضای گرما برای تأمین انرژی فرآیند های احتراق برای فراوری مواد شیمیایی 3.6 درصد از انتشار گاز های گلخانه ای جهانی (GHG) را تشکیل می دهد.

فناوری فوتوکاتالیستی سیزیگی پلاسمونیکس نور را جایگزین گرما می نماید تا از این منبع برای واکنش های شیمیایی استفاده کند، تحولی که هدف آن کاهش انتشار CO 2 تا سال 2040 است.

تروور بست، مدیرعامل سیزیگی پلاسمونیکس می گوید: با استفاده از برق تجدیدپذیر به عنوان منبع انرژی، فناوری ما تمیزتر خواهد شد و به دلیل پایداری و فعالیت فوتوکاتالیست ها، می توانیم ده ها فرصت جدید ایجاد کنیم، واکنش هایی را تنظیم کنیم که مواد شیمیایی مختلفی فراوری می نمایند. محصول اولیه ما بر حذف انتشار گاز های گلخانه ای حاصل از فراوری هیدروژن، تبدیل فرآیند صنعتی مربوط به ساخت نیمه هادی ها، LED ها و فلزات متمرکز خواهد بود. سیستم ما همچنین قابل استفاده در صنایعی است که از پیل های سوختی هیدروژن بهره مند هستند.

به گفته بنیان گذار شرکت سیزیگی پلاسمونیکس، راکتور های سبک سیزیگی پلاسمونیکس مقیاس پذیر هستند و از مواد کم هزینه ساخته شده اند، موادی با شرایط عملیاتی بسیار ملایم تر از نمونه های رایج استفاده می شوند. اولین گزینه شرکت سیزیگی پلاسمونیکس برای فراوری هیدروژن این است که در این فناوری امکان کاهش هزینه فراوری هیدروژن را به همراه داشته و در عین حال، انتشار گاز های گلخانه ای نیز صفر گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1341

به "جذب سرمایه میلیون دلاری برای کاهش گاز های گلخانه ای با یاری فناوری نانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب سرمایه میلیون دلاری برای کاهش گاز های گلخانه ای با یاری فناوری نانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید