کوشش برای بازگشایی چشمه های آب گرم استان اردبیل

به گزارش وبلاگ علیکایی، ایسنا/ براساس گفته های مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، کوشش برای بازگشایی چشمه های آب گرم استان اردبیل صورت می گیرد.

کوشش برای بازگشایی چشمه های آب گرم استان اردبیل

داستان چیست؟

طبق گفته استاندار اردبیل قرار بود مراکز آب گرم و چشمه های آب معدنی این استان از روز دوشنبه 12 خردادماه بازگشایی شوند، اما نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: هنوز زمان بازگشایی این مراکز معین نشده و معین این زمان به تایید ستاد مبارزه با کرونا منوط شد اما، استاندار مجوز بازگشایی را صادر نموده است.

او درباره احتمال بازگشایی این مراکز همزمان با تعطیلات سرانجام هفته اظهار کرد: ما شدیدا از سوی مردم برای بازگشایی این مراکز تحت فشار هستیم. قرار بود چشمه های آب گرم و معدنی با نظر استاندار از 12 خردادماه بازگشایی شوند، اما فعلا منتفی شده است تا نظر ستاد مبارزه کرونا در استان اردبیل اعلام گردد. این مجموعه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی آماده پذیرش مسافران هستند.

او اضافه کرد: در اردبیل نزدیک 30 چشمه آب معدنی وجود دارد که همزمان با شیوع ویروس کرونا از حدود چهار ماه پیش تعطیل شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل اظهار کرد: در صورت تایید ستاد مبارزه با کرونا در استان، چشمه های روباز با 20 درصد ظرفیت و مراکز آب گرم و معدنی روبسته با 10 درصد ظرفیت و در ساعت های محدود بازگشایی می شوند. پروتکل بازگشایی این مراکز با همکاری ستاد مبارزه با کرونا تدوین و اجرا می گردد، ضمن اینکه افراد پیش از ورود، غربالگری و تب سنجی خواهند شد.

فلاحی با بیان اینکه در استان اردبیل هیچ نوع محدودیتی برای سفر در تعطیلات نیمه خردادماه اعمال نمی گردد، گفت: تمام تاسیسات گردشگری و مراکز توریستی استان بازگشایی شده اند و استان اردبیل بویژه پل معلق مشگین شهر، تله کابین و پیست اسکی، بومگردی ها و رستوران های محلی آماده پذیرش مسافران با رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

بیشتر بخوانیدپل معلق مشگین شهر | تجربه ای هیجان انگیز در اردبیل

او درباره هشدارهایی که در ارتباط با محدودیت سفر در شرایط کرونا داده می گردد، اعلام کرد: اکیپ های نظارتی در استان تشکیل شده و تاسیسات گردشگری سعی می نمایند پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند، ضمن این که ما متولی گردشگری هستیم و سعی می کنیم متناسب با وظایف خود رفتار کنیم و به مسافران خدمات بدهیم. شهرهای توریستی استان اردبیل چهار ماه تعطیل بوده و خسارت اقتصادی سنگینی را متحمل شده اند و اکنون آماده پذیرش مسافر هستند. علاوه بر این مگر در این مدت بازار و مترو تهران و مراکز پرتردد تعطیل بوده اند که انتظار دارند دیگر مجموعه ها به تعطیلی خود ادامه دهند؟

بیشتر بخوانیدراهنمای سفر به اردبیل | سفر به اردبیل استان چشمه های بهشتی

محمدمهدی گویا، معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در جریان بازدید از سرعین، بر ادامه تعطیلی مراکز آب گرم معدنی تا اعلام شرایط عادی تاکید نمود و گفته بود: سلامت مردم خط قرمز وزارت بهداشت کشور است.

طبق آمارهای رسمی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان تا به امروز به 2809 نفر رسیده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل 25 اردیبهشت گفت: این استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا همچنان در شرایط قرمز قرار گرفته است اما، با تلاشهای اجرا شده فرایند بیماری رو به کاهش است.

منبع: همگردی
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 770

به "کوشش برای بازگشایی چشمه های آب گرم استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای بازگشایی چشمه های آب گرم استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید