بوداپست را یک روزه بگردید (تور مجارستان)

به گزارش وبلاگ علیکایی، اگر تنها یک روز برای گشت و گذار در شهر زیبای بوداپست وقت دارید این برترین برنامه ای است که می توانید برای این روز اجرا کنید. اگر هم حالا حالاها گذرتان به بوداپست و دیدنی هایش نمی افتد، این مطلب را بخوانید تا بازدید تصویری از آن داشته باشید!

بوداپست را یک روزه بگردید (تور مجارستان)

با ما سفر کنید و با تور مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

با این برنامه جامع همه تماشای های بوداپست را خواهید دید و می توانید مطمئن باشید که چیزی را از دست نمی دهید. این برنامه شما را از یک جاذبه به جاذبه دیگر می برد و همه جاهایی که باید ببینید مثلا پل زنجیره ای، ساختمان مجلس بوداپست، کلیسای سنت استفان، خانه اپرای ملی و بازار مرکزی را شامل می گردد. با این برنامه ریزی فرصت می کنید از موزه ملی مجارستان که بسیار معروف است هم تماشا کنید. بهتر است سریع تر آغاز کنیم!

ساعت 9 صبح: پل زنجیره ای (مدت زمان بازدید: 30 دقیقه)

پل زنجیره ای پلی معلق است که بر فراز رود دانوب واقع شده است و دو قسمت پست و بودا شهر را به هم متصل می نماید. این پل اولین پل دائمی بود که بر روی رودخانه دانوب ساخته شد. قبل از ساخته شدن این پل مردم مجبور بودند با قایق از عرض رودخانه عبور نمایند و نزدیک ترین پلی که وجود داشت در وین بود! قبل از ساخت این پل، هر سال تابستان پلی موقت بر روی رودخانه زده می شد.

ساعت 9:45 دقیقه صبح: خانه مجلس (مدت زمان بازدید: 1 ساعت و 30 دقیقه)

قدرت حکومتی مجارستان در این سومین خانه مجلس بزرگ جهان جای گرفته است. برای پیدا کردن طراحی مناسب برای این ساختمان رقابتی صورت گرفت و برترین طرح انتخاب شد و در سال 1904 کار ساخت و ساز این ساختمان آغاز شد. طراحی این ساختمان از روی ساختمان مجلس انگلستان الهام گرفته شده است.

ساعت 11:30 دقیقه پیش از ظهر: کلیسای سنت استفان (مدت زمان بازدید: 1 ساعت)

شناخته شده ترین ساختمان بوداپست کلیسای زیبایی است که در قسمت پست شهر واقع شده است. کار ساخت و ساز کلیسا در سال 1906 بعد از 50 سال تمام شد. طولانی شدن مدت ساخت و ساز این کلیسا به خاطر معماری چند سبکی است که دارد.

ساعت 12:35 دقیقه ظهر: خانه ملی اپرا (مدت زمان بازدید: 30 دقیقه)

خانه اپرای پرآذین در سبک رنسانس نو طراحی شده است. این ساختمان برای برپایی جشن هزاره در سال 1900 طراحی شد. کار ساخت و ساز آن 9 سال به طول انجامید و انتها در سال 1884 کامل شد. تزئینات شاهانه و پر خرج این ساختمان شامل 7 کیلوگرم طلا و صدها مجسمه است. نمای بیرونی این ساختمان با مجسمه آهنگسازان معروف آراسته شده است.

ساعت 1:30 دقیقه ظهر: بازار مرکزی (مدت زمان بازدید: 1 ساعت و 30 دقیقه)

تالار بازار مرکزی یا بزرگ بوداپست در سال 1897 ساخته شد. این بنا در ساحل رودخانه دانوب در میدانی در نزدیکی پل آزادی واقع شده است. این بازار بزرگ ترین بازار سرپوشیده شهر است. ساختمان نمایی زیبا از آجرهای نارنجی رنگ دارد و سقف آن هم کاشی کاری شده و در آن از همان کاشی هایی که در کلیسای ماتیاس به کار رفته استفاده شده است.

ساعت 3:05 بعد از ظهر: موزه ملی (مدت زمان بازدید: 2 ساعت)

این موزه هنر، معماری و تاریخ مجارستان را به خوبی به نمایش می گذارد و در بنایی واقع شده که نمونه بی نظیری از معماری نئوکلاسیک است. این موزه قدیمی ترین موزه شهر است که در سال 1802 بنا شد. ساختمان موزه در سال 1847 ساخته شد. نمای بیرونی موزه بسیار زیبا است و دارای 8 ستون است.

منبع: فوت و فن / visitacity.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1845

به "بوداپست را یک روزه بگردید (تور مجارستان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوداپست را یک روزه بگردید (تور مجارستان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید