بهره برداری از 290 هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه گردشگری

به گزارش وبلاگ علیکایی، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، بهره برداری از 290 هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه گردشگری صورت گرفت.

بهره برداری از 290 هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه گردشگری

علی اصغر مونسان در مراسم افتتاحیه کاخ موزه خسروآباد در سنندج اظهار کرد: علیرغم همه فراز و نشیب های که دشمنان بر کشورمان وارد کردند اما پر افتخارتر در تاریخ خواهیم ماند. وی اضافه کرد: ما هفت هزار سال تاریخ تمدنی داریم و این نشان از قدمت ایران است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه بخش فرهنگ همواره مظلوم واقع شده، اظهار کرد: در دولت دوازدهم تحریم های ظالمانه ای بر کشور ما بود که حداکثر فشار را به مردم وارد کرد و دولت به ناچار اولویت را بر معیشت قرار داد و به حوزه فرهنگ توجه کمتری شد.

مونسان با اشاره به اینکه بناهای تاریخی روایتگر تاریخ و هویت کشور هستند، بیان نمود: هر بنایی که تخریب گردد در حقیقت یک قطعه از تاریخ کشور از بین می رود لذا ما در برابر این آثار تاریخی مسئول هستیم و باید برای آیندگان به یادگار بگذاریم بنابراین روش های مختلفی برای تأمین اقتصادی و نگه داشت از آثار تاریخی کشور در وزارتخانه را بکار گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه مشارکت و سرمایه مردم با طرح های وزارت خانه فضاها را تبدیل به فضاهای گردشگری کرده، اسم کرد: میتوان از ظرفیت خانه های محلی به فضای گردشگری استفاده کرده و ایجاد اشتغال کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با این روش بنای تاریخی حفظ خواهد شد و کسب و کار در گردشگری ایجاد می گردد. مونسان اضافه کرد: گردشگری طبیعت یکی از بخش های بسیار مهم در گردشگری است که خوشبختانه با یاری مردم بوجود آمده است.

وی با بیان اینکه در دولت دوازدهم 29 هزار میلیارد تومان پروژه های حوزه گردشگری به بهره برداری رسیده، ذکر کرد: بعلاوه 461 هتل، 460 هزار تخت افتتاح شده و دوهزار و 200و احد به بومگردی اضافه شده است.

به گفته وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در بخش هنرهای محلی بیش از 90 رشته احیا شد و طرح های تازه روی بسته بندی و ایجاد بازارهای تازه از دیگر اقدامات مؤثر در این راستاست. مونسان بعلاوه اعلام نمود: افراد کولبر جهت اشتغال پایدار می توانند در بخش گردشگری و بومگردی فعالیت داشته باشند و ما زمینه را برای آنان فراهم می کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1482

به "بهره برداری از 290 هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 290 هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید