استفاده از فناوری C2 در فرودگاه حمد قطر

به گزارش وبلاگ علیکایی، فرودگاه حمد قطر به فناوری C2 برای غربالگری امنیتی مسافران مجهز شد

فرودگاه بین المللی حمد قطر که در حال حاضر پروازهای بسیاری به خصوص از جانب هواپیمایی قطر ایرویز به این فرودگاه انجام می گردد، به تکنولوژی جدید کنترل امنیتی فرودگاه مجهز شد. این تکنولوژی که موسوم به فناوری C2 است به مسافران اجازه می دهد تا هنگام عبور از بخش های بازرسی فرودگاه وسایل الکترونیکی مثل لپ تاپ، تبلت، و دوربین های یجیتالی خود را در کیف همراهشان نگه دارند و از آن خارج نکنند.

استفاده از فناوری C2 در فرودگاه حمد قطر

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

این تکنولوژی همچنین به پرسنل امنیتی فرودگاه این امکان را می دهد تا به راحتی در فرودگاه از وجود مواد منفجره ای که در ساختارهای پیچیده جاسازی شده اند، با خبر شوند.

فرودگاه قطر پس از برطرف تدریجی محدودیت های سفر، فناوری جدید C2 را در تمامی بخش های غربالگری بازرسی نصب خواهد نمود.

هنگامی که مسافران کیف و چمدان خود را بر روی دستگاه های اشعه ایکس قرار می دهند، این فناوری قادر خواهد بود تا بدون احتیاج به توقف برای غربالگری مجدد و بازرسی بدنی، تمامی وسایلی که مسافر با خود حمل می نماید را شناسایی کند.

همچنین با استفاده از فناوری C2 تماس های فیزیکی و احتمال انتقال آلودگی میان مسافران و هنگام باز کردن چمدان هایشان کاهش پیدا می نماید.

فرایند امنیت فرودگاه حمد قطر به واسطه نصب فناوری های جدید و پیشرفته به طور مداوم در حال ارتقا است. به گفته مدیریت فرودگاه حمد قطر هدف این فرودگاه آن است تا با توجه به همه گیری ویروس کووید-19 سفرهای این فرودگاه در نهایت ایمنی انجام شوند. فرودگاه حمد قطر در کوشش است تا در شرایط سخت فعلی، سلامتی مسافران هنگام اقدامات امنیتی فرودگاه حفظ گردد. با اجرای فناوری C2 در فرودگاه حمد قطر، پروتکل های بهداشتی به شیوه ای موثرتر برقرار خواهند شد و نگرانی مسافران از ابتلا به ویروس کرونا هنگام سفر کاهش پیدا خواهد نمود. مدیریت امنیت فرودگاه حمد قطر معتقد است که استراتژی های مسافر محور به آن ها یاری می نماید تا سرمایه گذاری خود را در زمینه توسعه راهکار هایی که مورد علاقه مردم است ادامه دهند.

فرودگاه حمد قطر علاوه بر اجرای فناوری C2 در صدد است تا با نصب اسکنرهای بدن، فرایند بازرسی بدنی در کنار افزایش سرعت بازرسی های بدنی، تماس های فیزیکی را کاهش داده و به این ترتیب سلامت و ایمنی مسافران را تضمین نماید.

ازدیگر فناوری های پیشرفته فرودگاه حمد قطر می توان به استفاده از سینی های آنتی باکتریال و نصب ماژول های پخش کننده اشعه فرابنفش در بخش های بازرسی این فرودگاه اشاره نمود، که به طور اتوماتیک سینی هایی که مسافران وسایل خود را داخل آن ها قرار می دهند، ضدعفونی کنند.

منبع: فلای تودی
انتشار: 7 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 765

به "استفاده از فناوری C2 در فرودگاه حمد قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از فناوری C2 در فرودگاه حمد قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید