اجرای فاز اول طرح پژوهشی اطلس صنایع دستی استان فارس

به گزارش وبلاگ علیکایی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس از اجرای فاز اول طرح پژوهشی اطلس صنایع دستی استان فارس اطلاع داد.

اجرای فاز اول طرح پژوهشی اطلس صنایع دستی استان فارس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی فارس حیدر علی زاهدیان نژاد امروز 22 اردیبهشت ماه 1399 گفت :اطلس صنایع دستی شهر شیراز که فاز اول طرح پژوهشی جامع اطلس صنایع دستی استان فارس بوده، تهیه شد.

او ادامه داد: این پژوهش با همکاری دانشگاه شیراز، توسط گروهی از دانشگاهیان با سرپرستی اشکان رحمانی و مجیدرضا مغنی پور از اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز و با بهره گیری از بانک اطلاعات معاونت صنایع دستی، دانش آکادمیک و تحقیق میدانی اجرا شده است که جامع ترین پژوهش صنایع دستی از شهر شیراز تا به امروز محسوب می گردد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس بیان نمود: با توجه به اعطای عنوان شهر دنیای صنایع دستی از سوی شورای دنیای صنایع دستی به شیراز، اطلس صنایع دستی شیراز، منبع و مرجع برنامه ریزی های آینده توسعه و ترویج صنایع دستی سومین شهر دنیای صنایع دستی قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول گفت: اطلس صنایع دستی شیراز شامل فصول مفصلی از شرایط فعلی صنایع دستی در شیراز است، از جمله معرفی عمومی شهر شیراز، معرفی انواع صنایع دستی فعال در شیراز، توصیف کامل به همراه تصویر از فرآیند فراوری صنایع دستی در کارگاه های موجود در سطح شهر، اطلاعات آماری مربوط به کارگاه های فعال و شاغلین صنایع دستی بصورت جداول و نمودارهای دسته بندی شده، زمان فراوری و عرضه محصولات صنایع دستی در شیراز و در نهایت آمار فراوانی و نقشه پراکندگی های کارگاه های صنایع دستی در شهر شیراز است. در انتهای این پژوهش پراکندگی کارگاه های صنایع دستی بصورت رشته ای در نقشه جغرافیایی شیراز جانمایی شده است و استفاده از آن را بسیار ساده و سریع می نماید.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس اعلام کرد: در این پژوهش تعداد رشته های فعال در شیراز 80 رشته محقق شده است که اهمیت این شهر را در فراوانی رشته های صنایع دستی نسبت به سایر نقاط دنیا نشان می دهد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 726

به "اجرای فاز اول طرح پژوهشی اطلس صنایع دستی استان فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای فاز اول طرح پژوهشی اطلس صنایع دستی استان فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید