آیا انتخاب جنسیت فرزند مبنای علمی دارد؟

به گزارش وبلاگ علیکایی، خبرگزاری خبرنگاران- استاد بیماری های زنان و زایمان گفت: اقداماتی برای پسر یا دختردار شدن هیچ پایه علمی ندارد و هیچ عاملی جزء تقدیر الهی، معین کننده جنسیت نیست.

آیا انتخاب جنسیت فرزند مبنای علمی دارد؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، خانم دکتر فاطمه السادات موسوی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان معین پسر یا دختر دارشدن در مادر بار دار وجود دارد؟، اضافه نمود: پسر یا دختر شدن جنین کاملا وابسته به تقدیر الهی است و بشر هیچ نقشی در آن ندارد؛ حتی تغذیه نیز بی تاثیر است.

وی ادامه داد: این کار هایی که انجام می دهند بی تاثیر است؛ زیرا 50 درصد شانس دختر یا پسر شدن وجود دارد. اما اقداماتی برای پسر یا دختر دار شدن هیچ پایه علمی ندارد و هیچ عاملی جزء تقدیر الهی معین نماینده نیست.

این استاد بیماری های زنان و زایمان گفت: البته اکنون بعضی با روش های یاری باروری انتخاب جنسیت می نمایند، اما این از نظر اخلاق پزشکی نه مورد قبول جهان و نه مورد قبول در ایران است به شکلی که در آن براساس روش های یاری باروری آزمایشگاهی جنین، دختر یا پسر معین می نمایند.

دکتر موسوی افزود:، چون اولا باید به مادر دارو بدهیم تا تخمک آن را بگیریم و جنسیت مورد نیازش را معین کنیم.

وی اضافه نمود: تنها درباره بیماری ها مثلا فردی که ژن هموفیلی دارد و ناقل این ژن است، چون اگر جنینش پسر باشد، احتمال اینکه مبتلا باشد وجود دارد؛ در نتیجه در بعضی بیماری ها انتخاب جنسیت مجوز اخلاقی دارد؛ در غیر این صورت در بقیه موارد جایز نیست.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1322

به "آیا انتخاب جنسیت فرزند مبنای علمی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا انتخاب جنسیت فرزند مبنای علمی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید