نرخ بیکاری آلمان در اوج پنج ساله

به گزارش وبلاگ علیکایی، شمار بیکاران آلمانی از دو میلیون نفر عبور کرد.

نرخ بیکاری آلمان در اوج پنج ساله

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، تا خاتمه ماه سپتامبر متوسط نرخ بیکاری در عظیم ترین اقتصاد اروپا به 4.5 درصد رسید که در مقایسه با ماه قبل 0.1 درصد افزایش یافته است تا بدین ترتیب بالاترین نرخ بیکاری آلمان از دسامبر 2015 تا به امروز به ثبت برسد.

طی این مدت شمار افراد بیکار آلمانی با 0.5 درصد افزایش نسبت به ماه قبل یک دو میلیون و هزار نفر رسیده و جمعیت شاغلان نیز در آلمان در ماه سپتامبر با 0.1 درصد کاهش نسبت به ماه قبل به 42 میلیون و 14 هزار نفر رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شمار بیکاران آلمانی 1.4 درصد بیشتر و شمار افراد شاغل 1.5 درصد کمتر شده است.

نرخ بیکاری جوانان که بیانگر بیکاری جمعیت زیر 25 سال است نیز با 0.1 درصد کاهش نسبت به ماه قبل به 6.0 درصد رسیده است. از زمان اتحاد آلمان شرقی و غربی نرخ بیکاری در این کشور عموماً کاهشی بوده است. نخستین آمار بازار کار پس از اتحاد دو آلمان در سال 1990 منتشر و نرخ بیکاری این کشور 4.9 درصد اعلام شد.

گفتنی است که متوسط نرخ بیکاری در آلمان طی بازه زمانی 1949 تا 2019معادل 5.54 درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل 1950با 11.5 درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به مارس 1996 با 0.4 درصد بوده است.

دتلف شیله- مدیر دفتر کار آلمان گفت: در کوتاه مدت بازار کار تحت پیامدهای ناشی از کرونا باقی خواهد ماند اما انتظار ما این است که به تدریج شرایط بهتر گردد. از موج اول همه گیری زخم هایی بر پیکر بازار کار مانده است که باعث می گردد کار برای کارفرمایان سخت گردد و تقاضا برای نیروی کار جدید کمتر گردد اما اطمینان داریم که بنیان های نیرومند اقتصاد آلمان اجازه نخواهد داد شرایط به مرحله سقوط آزاد برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1024

به "نرخ بیکاری آلمان در اوج پنج ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ بیکاری آلمان در اوج پنج ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید