حکمرانی مجازی، شکایت از فیس بوک در هلند به دلیل سوءاستفاده از داده های کاربران

به گزارش وبلاگ علیکایی، دادگاهی در هلند به دو سازمان غیرانتفاعی اجازه داده تا شکایت خود را از فیس بوک به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق به کاربران در خصوص نحوه استفاده از داده های آنها مطرح نمایند.نمایندگان این سازمان ها می گویند فیس بوک حق ندارد هیچ داده ای را از کاربران اروپایی خود ذخیره و پردازش کند.

حکمرانی مجازی، شکایت از فیس بوک در هلند به دلیل سوءاستفاده از داده های کاربران

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از یونایتد بیزینس جورنال، پیش از این فیس بوک به شدت کوشش نموده بود تا جلوی طرح این دو شکایت را بگیرد، اما مقامات قضایی هلند این درخواست را رد نموده و از رسیدگی به آن حمایت نموده اند.

یکی از این دو سازمان غیرانتفاعی Consumentenbond نام دارد که نماینده کاربران هلندی فیس بوک است و مدعی شده که این شبکه اجتماعی قوانین مربوط به حریم شخصی را که به وسیله اتحادیه اروپا وضع شده، نقض نموده است. بر همین اساس فیس بوک به درستی به کاربران خود شرح نداده که چه داده هایی را در خصوص آنها جمع آوری می نماید. نمایندگان این سازمان می گویند فیس بوک حق ندارد هیچ داده ای را از کاربران اروپایی خود ذخیره و پردازش کند.

شاکی دیگر فیس بوک بنیاد حفاظت از حریم خصوصی اطلاعات است که ادعاهای مشابهی را بر علیه این شبکه اجتماعی مطرح نموده است. فیس بوک ابتدا مدعی شده بود دادگاه هلندی صلاحیت رسیدگی به شکایات مرتبط با کسب و کار خود را در اروپا ندارد، زیرا کسب و کارهای این شرکت بر مبنای قوانین ایرلند تنظیم شده است. اما مقامات قضایی هلند با رد این ادعا تصریح کردند حق دارند به ادعای کاربران هلندی فیس بوک در خصوص اینکه شبکه اجتماعی مذکور چگونه حریم خصوصی کاربران خود را نقض نموده، رسیدگی نمایند. فیس بوک هم در واکنش از حضور در دادگاه و دفاع از خود خبر داده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1438

به "حکمرانی مجازی، شکایت از فیس بوک در هلند به دلیل سوءاستفاده از داده های کاربران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکمرانی مجازی، شکایت از فیس بوک در هلند به دلیل سوءاستفاده از داده های کاربران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید