تفاوت ها و شباهت های بوی سال جاری و پارسال در تهران

به گزارش وبلاگ علیکایی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در خصوص منبع بوی منتشر شده در تهران در روز گذشته از احتمال این سخن گفت که خارج شهر تهران باشد و همچنین از دستگاه هایی یاد کرد که می توانند مواد اولیه این بو را تشخیص دهند.

تفاوت ها و شباهت های بوی سال جاری و پارسال در تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، بوی نامطبوع در تهران که روز گذشته باعث نگرانی هایی شد، سال گذشته هم هم زمان با اوج آلودگی هوا در این شهر استشمام شد. این مساله شاید این پرسش را ایجاد کند که این بو با آلاینده های هوا ارتباطی داشته باشد.

حسین شهیدزاده مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این زمینه گفت: بعید است که بوی نامطبوع تهران ناشی از تجمع آلاینده ها باشد. البته باید در نظر داشت بویی که دیروز در تهران استشمام شد، با بوی نامطبوع حس شده در سال گذشته متفاوت بود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: سال گذشته، به محض انتشار بوی نامطبوع در نقاط مختلف شهر، غلظت دی اکسید گوگرد در برخی ایستگاه های سنجش کیفیت هوا افزایش پیدا کرد.

وی بیان نمود: دیروز هم زمان با پخش بوی نامطبوع شاهد افزایش غلظت دی اکسید گوگرد نبودیم.

به گفته شهیدزاده، تنها مشابهت بوی سال جاری با سال گذشته این بود که در هر دو موقعیت باد از سمت جنوب و جنوب شرق به سمت تهران وزیده بود و این در حالی است که بادهای تهران عموما از سمت غرب و جنوب غرب می وزند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اضافه کرد: به همین دلیل شاید بتوان گفت که منشا بوی نامطبوع تهران که هر از گاهی استشمام می گردد، از خارج این شهر است.

شهیدزاده با بیان این که نمی توان در حال حاضر گفت این بو از سمت آرادکوه یا زمین های کشاورزی و دامداری های اطراف تهران بوده، گفت: دستگاه هایی وجود دارند که می توانند مواد اولیه این بو را تشخیص دهند، ولی ما در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به این دستگاه ها مجهز نیستیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 289

به "تفاوت ها و شباهت های بوی سال جاری و پارسال در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت ها و شباهت های بوی سال جاری و پارسال در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید