بهره برداری از منطقه اکوتوریسمی موته در آینده نزدیک

به گزارش وبلاگ علیکایی، حمید ظهرابی در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به ظرفیت های خوب منطقه حیات وحش موته به عنوان پرجمعیت ترین منطقه حفاظت شده حیات وحش کشور گفت: برنامه ریزی هایی در راستای استفاده از ظرفیت های اکوتوریسمی مناطق تحت مدیریت محیط زیست در نظر داریم.

بهره برداری از منطقه اکوتوریسمی موته در آینده نزدیک

وی با بیان اینکه بر این اساس برای تبدیل پناهگاه حیات وحش موته به منطقه اکوتوریسمی مطالعات جامع و تسهیلی در نظر گرفته شده است، اضافه نمود: بخش هایی از منطقه قابلیت طبیعت گردی دارد و بر این اساس برنامه های گسترده و متمرکز گردشگری برای آن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: در این منطقه هم امکان ایجاد اقامتگاه موقت وجود دارد و هم می توان از ظرفیت های مختلف آن مانند تفرج، پیاده روی، اسب سواری، دامنه نوردی، تماشای حیات وحش و پرندگان، پیاده روی، صخره نوردی و کوهنوردی استفاده بهینه کرد.

وی با بیان اینکه برنامه جامع مطالعات این طرح در مراحل نهایی تصویب واقع شده است، گفت: سازمان محیط زیست کشور نیز در حال تنظیم دستورالعمل هایی برای طبیعت گردی است و بر این اساس پس از تدوین دستورالعمل کشوری و پس از شناسایی سرمایه گذارانی که بتوانند در این زمینه در منطقه موته فعالیت کنند از تاسیسات اکوتوریسمی این منطقه زیر نظر محیط زیست بهره برداری می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 496

به "بهره برداری از منطقه اکوتوریسمی موته در آینده نزدیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از منطقه اکوتوریسمی موته در آینده نزدیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید