گردشگری در آینه پسابرجام

به گزارش وبلاگ علیکایی، خبرنگاران/خوزستان مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان گفت: با این که بعضی معتقدند تحریم ها اثری بر توسعه گردشگری ایران نداشته است اما توجه به این نکته که لازمه پیشرفت و رونق گردشگری، برقراری ارتباط میان ملت ها با یکدیگر است ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای گسترش صنعت گردشگری خود چاره ای جز بهبود روابط سیاسی با سایر جوامع ندارد.

گردشگری در آینه پسابرجام

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا 2021 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

زیبا راکی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: اگرچه برجام تاثیرات مثبت و متعددی بر متغیرهای اقتصادی و اجتماعی داشته و دارد تاثیر آن اما بر رونق گردشگری کشور بیش از سایر جنبه ها نمود داشته است.

وی گفت: برجام تحرک چشم گیری در به حرکت در آوردن چرخ صنعت گردشگری ایران ایجاد نموده است. آمار و شواهد حاکی از افزایش چشمگیر حضور گردشگران اروپایی و آمریکایی به کشور دارد. این هجوم یک باره به ایران بعد از توافق نامه برجام حاکی عطش وافر گردشگران خارجی به بازدید از ایران را دارد.

راکی اضافه نمود: کثرت ورود گردشگران به کشور نه تنها باعث توسعه رونق گردشگری شده است بلکه چهره محبوب و تازه تری از ایران به بازدیدکنندگانی که بعضی تحت تاثیر تبلیغات منفی رسانه های خارجی تصویری غلط از کشور داشتند نشان می دهد و این دستاوردی بسیار پراهمیت است.

این فعال حوزه گردشگری اعلام کرد: برطرف تحریم ها افق جدید و روشنی پیش روی سرمایه گذاران خارجی باز کرد؛ تحولی که می تواند زمینه انتقال سرمایه های خارجی به کشور را برای مشارکت در پروژه های گردشگری فراهم کند.

مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان گفت: بعضی شواهد حاکی است که بلافاصله پس از توافق نامه برجام، شرکت های بزرگ جهانی به خصوص در زمینه ساخت هتل پس از بازدید میدانی و کسب اطمینان از امنیت سرمایه خود، اقدام به ساخت هتل در شمال کشور نموده اند.

وی یادآوری کرد: گفتنی است تا پیش از برجام سرمایه گذاران و گردشگران در تبادلات بانکی و اقتصادی میان کشوری خود با مسائل فراوانی روبه رو بودند. برقراری پروازهای بعضی از ایرلاین ها و شرکت های هوایی خارجی به ایران و یا توافق با چند شرکت خارجی در توسعه و گسترش فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) که مبدا ورود گردشگران خارجی است از دیگر فواید و اثرات مثبت برجام است.

راکی گفت: با توجه به فرمایشات رییس دولت تدبیر و امید در پنجم مهر ماه و روز جهانی گردشگری که: ما ایرانیان به پشتوانه میراث تاریخی و سرزمین غنی که خداوند به ما ارزانی داشته می خواهیم در قرن جاری آرامش خاطر، رفاه مادی و زندگی اخلاقی مناسبی برای شهروندان خود فراهم سازیم و سهمی بسیار فراتر از گذشته در تمدن، فرهنگ، اقتصاد و امنیت جهانی داشته باشیم. گردشگری فرصتی بزرگ برای ایفای این نقش است و برای تحقق این هدف سختکوش و منعطف خواهیم بود. لازمه تحقق فرمایشات رییس محترم جمهور و همچنین تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و رها شدن از وابستگی به اقتصاد تک محصولی این است که دولت ما به گردشگری نگاهی صنعتی داشته باشد و گردشگری را در ابعاد وسیع مورد آنالیز قرار دهند تا افزایش اشتغال را با تکیه بر ظرفیت نامحدود و عظیم اقتصاد گردشگری، ممکن سازند و آینده ایران را در جهت توسعه و رشد اقتصادی قرار دهند.

او ادامه داد: مورد دیگری که از منظر توسعه برای کارشناسان اقتصادی و حوزه گردشگری مهم می باشد این است که ایرانی که در عرصه های جهانی توانسته به توافقی بین المللی و بزرگ دست یابد بسیار ساده تر باید بتواند در سطح ملی توافق، همدلی و هماهنگی لازم بین بخش دولتی و خصوصی مرتبط با صنعت گردشگری را به وجود آورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 402

به "گردشگری در آینه پسابرجام" امتیاز دهید

1 کاربر به "گردشگری در آینه پسابرجام" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری در آینه پسابرجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید