کمیته قانون اساسی سوریه چهارشنبه شروع به کار می نماید

به گزارش وبلاگ علیکایی، ایسنا نوشت:منابع رسانه ای سوریه اعلام کردند، نخستین نشست های کمیته قانون اساسی سوریه روز چهارشنبه (8 آبان) برگزار می گردد.

کمیته قانون اساسی سوریه چهارشنبه شروع به کار می نماید

به نوشته روزنامه الوطن سوریه، بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی گی یر پدرسون، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه سه هیات شرکت کننده در کمیته قانون اساسی سوریه از روز دوشنبه وارد ژنو خواهند شد و این کمیته روز چهارشنبه شروع به کار خواهد نمود.

روزنامه الوطن آگاه شد، سه هیات مورد حمایت دولت، مخالفان و جامعه مدنی تا شنبه آینده در سه هتل مجزا در ژنو اقامت خواهند داشت. سپس پدرسون از کمیته های کوچک که شامل 15 عضو از هر هیات می گردد درخواست خواهد نمود به مدت یک هفته دیگر در ژنو بمانند.

به نوشته این روزنامه، تاریخ شروع به کار کمیته، بعد از توافق بر سر عدم حضور هیچ هیات غیر رسمی سوریه در نشست ها، کسب اطمینان از برگزاری نشست های سوری- سوری بدون مداخله خارجی و راهنمایی امور تنها توسط نماینده ویژه سازمان ملل، اعلام شد.

بعضی منابع در ژنو در مصاحبه با روزنامه الوطن خاطر نشان کردند، هنوز هیچ توافقی درباره روند برگزاری نشست ها حاصل نشده است، اما دو پیشنهاد مطرح است؛ پیشنهاد اول مبنی بر برگزاری نشست های کمیته کوچک به مدت یک هفته و پیشنهاد دوم مبنی بر برگزاری این نشست ها به مدت دو هفته متوالی است.

نشست این هیات ها به میزبانی سوئیس و در محل ساختمان سازمان ملل در ژنو برگزار خواهد شد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 213

به "کمیته قانون اساسی سوریه چهارشنبه شروع به کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته قانون اساسی سوریه چهارشنبه شروع به کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید