کاهش تردد مردم در محدوده طرح ترافیک، درآمد شهرداری را کاهش داده است

به گزارش وبلاگ علیکایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: با کاهش درآمد شهرداری مسئله ای نداریم، زیرا شهر خلوت، هزینه کمتری دارد.

کاهش تردد مردم در محدوده طرح ترافیک، درآمد شهرداری را کاهش داده است

محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در گفت وگو با خبرنگار ؛ در پاسخ به سئوالی در مورد اختلافات به وجود آمده میان پلیس و شهرداری بر سر اعمال جریمه و اخذ عوارض نسبت به خودرو هایی که در حلقه دوم ترافیکی تردد می نمایند، گفت: هیچ اختلافی وجود ندارد و همان طور که طبق قانون پلیس اجازه جریمه دارد، شهرداری نیز طبق قانون اجازه دریافت عوارض دارد و این دو جهت های جداگانه ای هستند که محل خرج آن ها هم متفاوت است.

او اضافه نمود: جریمه به حساب خزانه و عوارض به حساب شهرداری می رود و خرج توسعه حمل و نقل همان شهر می گردد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه اگر شخصی عوارض ندهد، بدهکار می گردد و بعد از مدتی هم جریمه خواهد شد، گفت: در سال های گذشته طرح ترافیک به صورت سالیانه ارائه می شد و تنها عده ای از خواص توانایی خرید آن را داشتند و شهرداری هم پول خوبی از این محل دریافت می کرد، اما اکنون ما این موضوع را وابسته به ساعت ورود و خروج کردیم و مردم می توانند تردد خود را کنترل نمایند.

پورسیدآقایی ادامه داد: اگرچه این روش سبب کاهش درآمد شهرداری شده است، اما باید توجه داشت که تنها دلیل آن کاهش تردد شهروندان و مدیریت مصرف از سوی آن ها بوده است.

او اضافه نمود: این اتفاق مبارکی است که هم مردم هزینه کمتری می دهند و هم شهر خلوت تر و آلودگی هوا نیز رفع می گردد، ضمن اینکه ما هم با کاهش درآمد شهرداری مسئله ای نداریم، زیرا شهر خلوت، هزینه کمتری دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 61

به "کاهش تردد مردم در محدوده طرح ترافیک، درآمد شهرداری را کاهش داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تردد مردم در محدوده طرح ترافیک، درآمد شهرداری را کاهش داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید