وزیر دفاع فرانسه: کنار لبنان ایستاده ایم

به گزارش وبلاگ علیکایی، وزیر دفاع فرانسه در کنفرانسی مطبوعاتی طی سفرش به لبنان از پیشنهاد این کشور برای اعزام تیم محققان برای مشارکت در تحقیقات پیرامون انفجار اخیر در بندر بیروت اطلاع داد.

وزیر دفاع فرانسه: کنار لبنان ایستاده ایم

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از القدس العربی، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه در جریان این کنفرانس خاطرنشان کرد: فرانسه در کنار لبنان ایستاده است. فرانسه همواره کنار لبنان و مردمش بوده است به همین منظور حدود 700 نظامی فرانسوی در ناو هواپیمابر تونیر آماده ارائه حمایت از لبنان پس از انفجار بیروت هستند که در چهارم اوت رخ داد.

وزیر دفاع فرانسه همچنین خاطر نشان کرد، این 700 نظامی خود را برای یاری به شهر بیروت و ساکنان آن آماده نموده اند و استعداد و تواناییهای بسیاری دارند. در این میان مهندسان متخصص ارتش در ساخت و ساز و هنگی از غواصان برای کسب اطمینان از عدم وجود به جامانده ها و آثار که رسیدن به بندر بیروت را سخت می نماید، وجود دارند.

وی در ادامه اضافه کرد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه اولین شخصی بود که از ارسال یاری به لبنان اطلاع داد و روز بعد از انفجار نخستین هواپیمای حامل یاری و تجهیزات نجات و مواد امدادرسانی های اولیه و تیمی از دریانوردان با توانمندی های بالا و تیم های پزشکی اعزام شد.

وزیر دفاع فرانسه همچنین توضیح داد، یاری های بین المللی باید به صورت کارآمد و شفاف به دست همگان برسد.

وی ادامه داد، ماکرون مانند تمامی شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی حمایت از بیروت که در نهم اوت برگزار گردید، متعهد به یاری شد و وی در ماه سپتامبر برای اطمینان از توزیع درست یاری های فرانسوی بازخواهد گشت.

پارلی در پاسخ به سوالی در مورد تحقیقات درباره انفجار چهارم اوت بیروت، گفت، دولت لبنان فرایند تحقیقات را شروع نموده است و ماکرون تمایل خود برای اینکه این تحقیقات مستقل و جدی باشد، اعلام نموده است.

وی گفت: ما پیشنهادی مبنی بر حمایت از فرایند تحقیقات و همچنین اعزام کارشناسان پلیس متخصص فرانسه مطرح نموده ایم. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 867

به "وزیر دفاع فرانسه: کنار لبنان ایستاده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع فرانسه: کنار لبنان ایستاده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید