واکسن جانسون و جانسون تا این اندازه به درد نخور است؟

به گزارش وبلاگ علیکایی، در آمریکا به مردم توصیه می شود اگر واکسن کرونای جانسون و جانسون را زده اند مجددا برای تزریق واکسن اینبار با فایزر و یا مدرنا اقدام کنند.

واکسن جانسون و جانسون تا این اندازه به درد نخور است؟

به گزارش خبرنگاران ، هر چقدر از مبدا همه گیری ویروس کرونا دورتر می شویم و زمان بیشتری را پشت سر می گذاریم دانش بشر در رابطه با این ویروس و البته واکسن های مربوط به آن بیشتر می شود.

در شرایطی که واکسن های متعددی در سراسر جهان برای مقابله با کرونا ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد در آمریکا سه واکسن فایزر/بایونتک، مدرنا و جانسون و جانسون در فرایند واکسیناسون همگانی مورد استفاده قرار می گیرند.

در حالی که این فرایند همچنان ادامه دارد دانشمندان آمریکایی به نتایج مختلفی در رابطه با واکسن های کرونا دست یافته اند.

در حالی که واریانت های تازه و خطرناک کرونا نظیر دلتا و یا دلتاپلاس بار دیگر جهان را خطرات زیادی روبرو کرده اند به مردم پیشنهاد می شود سومین دوز را هم تزریق کنند.

واکسن های کرونا به استثنای جانسون و جانسون همگی در دو دوز تزریق می شوند و جانسون تنها واکسن تک دوز در جهان به تعداد می رود. پیش از این خطرات زیادی از واکسن جانسون مطرح شده بود.

اکنون هم بر اساس گزارش منابع مختلف نظیر رویترز و اسلیت به مردم آمریکا توصیه شده در صورتی که اقدام به تزریق واکسن کرونای جانسون و جانسون کرده اند یک بار دیگر با واکسن های فایزر و مدرنا اقدام به تزریق کنند تا تقویت کننده ای در راستای اثرات واکسن جانسون باشند.

از سویی دیگر بر اساس گزارش cnbc مدیرعامل شرکت فایزر یعنی آلبرت بوریا گفت 12 ماه بعد از تزریق دوز دوم مردم برای تزریق دوز سوم اقدام کنند.

اما اکنون بیشتر بحث بر سر واکسن جانسون است. این واکسن تک دوز گویا به تنهایی برای مقابله با کرونا کافی نیست و به همین دلیل توصیه شده مردم در صورتی که این واکسن را زده اند یک بار دیگر از واکسن های فایزر و مدرنا برای یک تقویت کننده استفاده کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1471

به "واکسن جانسون و جانسون تا این اندازه به درد نخور است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن جانسون و جانسون تا این اندازه به درد نخور است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید