واردات صفحات خورشیدی برحسب نیاز بخش خصوصی

به گزارش وبلاگ علیکایی، معاون وزیر نیرو با بیان اینکه آمار واردات پنل های خورشیدی مستقیما در اختیار وزارت نیرو قرار ندارد گفت: بخش خصوصی برحسب نیاز خود اقدام به واردات صفحات خورشیدی می کند.

واردات صفحات خورشیدی برحسب نیاز بخش خصوصی

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، محمد صادق زاده رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر در مصاحبه با میزان در خصوص رقم واردات صفحات خورشیدی اظهار کرد: آمار واردات پنل های خورشیدی مستقیما در اختیار وزارت نیرو قرار ندارد و بخش خصوصی برحسب نیاز خود اقدام به واردات صفحات خورشیدی می کند.

وی افزود: ظرفیت نیروگاه های خورشیدی در حال حاضر به حدود 450 مگاوات رسیده این درحالی است که خطوط تولید صفحات خورشیدی شیراز حدود 250 مگاوات و خط تولید صفحات خورشیدی منطقه فیروزه 60 مگاوات است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت حدود 350 مگاواتی تولید صفحات خورشیدی در کشور گفت: خطوط جدیدی در سلفچگان و مناطق مختلف در دست احداث است.

صادق زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تولید داخل صفحات خورشیدی نیاز این محصول در داخل کشور را تامین می کند یا خیر مطرح نمود: ظرفیت تولید صفحات خورشیدی در کشور به طور کامل امکان تامین نیاز داخل را دارد، اما به جهت اینکه سرمایه گذاران در این زمینه الزامی برای استفاده از تولیدات داخلی ندارند برخی از صفحات خورشیدی در رقابت با صفحات داخلی وارد می شوند.

وی درخصوص کیفیت پنل های تولیدی در کشور اظهار کرد: براساس آخرین استاندار های دریافتی صفحات تولیدی در شیراز از بهترین کیفیت جهانی برخوردارند.

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: حدود 8 نیروگاه در حال حاضر با استفاده از صفحات خورشیدی تولید داخل در حال تولید برق هستند که میانگین تولید آن ها کمتر از نمونه های خارجی نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 238

به "واردات صفحات خورشیدی برحسب نیاز بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات صفحات خورشیدی برحسب نیاز بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید