هیچ خسارتی توسط بقایای موشک چین وارد نشده است

به گزارش وبلاگ علیکایی، وزارت خارجه چین تأکید کرد: هیچ خسارتی توسط بقایای موشک لانگ مارچ 5B چین وارد نشده است.

هیچ خسارتی توسط بقایای موشک چین وارد نشده است

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به ادعاهای رسانه های غربی مبنی بر اینکه موشک ممکن است عامل خسارت شده باشد، گفت: هیچ گزارشی از خسارات ناشی از سقوط بقایای موشک حامل لانگ مارچ 5B چینی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: بقایای موشک چینی لانگ مارچ 5B در موقعیت طول جغرافیایی 72.47 درجه شرقی و عرض جغرافیایی 2.65 درجه شمالی وارد اتمسفر زمین شد و درنهایت در اقیانوس هند و در نزدیکی جنوب غربی هند و سری لانکا فرود آمد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه بخش اعظم زباله فضایی هنگام گذر از اتمسفر سوخته گفت: دولت چین از زمان فرستادن ماژول ایستگاه فضایی تیانه به مدار از پیش مشخص شده، توجه زیادی به ورود مجدد موشک داشته است. در طی فرایند ورود مجدد، چین جهت موشک را از نزدیک ردیابی نموده بود.

وی اعلام کرد که این یک عمل بین المللی است که موشک های حامل پایان هنگام ورود مجدد به جو می سوزند.

هوآ چونینگ تأکید کرد که چین همواره مطابق با قوانین و روش های بین المللی فعالیت هایی را در زمینه استفاده صلح آمیز از فضای خارج انجام می دهد و مایل است مبادلات و همکاری های بین المللی در این زمینه را گسترش دهد تا از پایداری طولانی مدت فعالیت های فضایی اطمینان حاصل کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1374

به "هیچ خسارتی توسط بقایای موشک چین وارد نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ خسارتی توسط بقایای موشک چین وارد نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید