نیروهای خلیفه حفتر از سرنگونی پهپاد ترکیه خبر دادند

به گزارش وبلاگ علیکایی، گروه موسوم به ارتش ملی لیبی مجدداً مدعی سرنگونی یک فروند پهپاد ترکیه در جنوب طرابلس شد.

نیروهای خلیفه حفتر از سرنگونی پهپاد ترکیه خبر دادند

به گزارش ، گروه موسوم به ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر اعلام کردند یک پهپاد را که متعلق به ترکیه بوده در جنوب طرابلس سرنگون کرده است.

گفته می شود این پهپاد از پایگاه نظامی معیتیقه به پرواز درآمده بوده است.

پیش از این نیز گروه موسوم به ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر اعلام کرده بود چند فروند پهپاد ارتش ترکیه را سرنگون کرده است.

از زمان مرگ معمر قذافی در سال 2011 لیبی میان دو قدرت تقسیم شده است: خلیفه حفتر شرق این کشور را به کنترل خود درآورده است و دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج کنترل مناطق مرکزی و طرابلس، پایتخت، را در دست دارد.

در آوریل سال گذشته میلادی، نیرو های خلیفه حفتر با این هدف که کنترل طربلس را از دست دولت وفاق ملی خارج کنند به این شهر حمله کردند و درگیری ها در لیبی از آن زمان آغاز و تا به امروز ادامه دارد.

کشور های مختلفی بنا به منافع خود در اوضاع این کشور آفریقای شمالی دخالت دارند، هرچند در ظاهر برای برقراری آتش بس تلاش می کنند. در 19 ژانویه، برلین میزبان کنفرانس بین المللی درباره برقراری صلح در لیبی بود که کشور های روسیه، آمریکا، ترکیه، مصر، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و همچنین چندین کشور دیگر در آن حضور داشتند. دستاورد مهم این کنفرانس درخواست شرکت کنندگان آن برای برقراری آتش بس و الزام کشور ها به دخالت نکردن در امور لیبی بود. اما این تلاش ها تا این لحظه بی نتیجه مانده است و درگیری ها و جنگ همچنان ادامه دارد.

ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی حمایت می کند و پیشتر نیز توافق همکاری با این دولت را امضا و به دنبال آن نیرو و تجهیزات نظامی به این کشور اعزام کرده است. نیرو های خلیفه حفتر که از حمایت روسیه، امارات، مصر و غرب برخوردارند مخالف همکاری ترکیه با دولت وفاق ملی هستند و نیرو های ترکیه را هدف قرار می دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 663

به "نیروهای خلیفه حفتر از سرنگونی پهپاد ترکیه خبر دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای خلیفه حفتر از سرنگونی پهپاد ترکیه خبر دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید