نخست وزیر نروژ: آمریکا جاسوسی از متحدان خود را متوقف نموده است

به گزارش وبلاگ علیکایی، آمریکا به متحدان اروپایی خود اطمینان داده که از سال 2014، جاسوسی از کشور های متحد خود را متوقف نموده است.

نخست وزیر نروژ: آمریکا جاسوسی از متحدان خود را متوقف نموده است

به گزارش ، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ امروز در سخنانی از توقف جاسوسی آمریکا از کشورهای اروپایی اطلاع داد.

وی گفت: آمریکا اطمینان داده از سال 2014 جاسوسی از کشور های متحد خود را متوقف نموده است. وی این اظهارات را بعد از آن اسم کرد که دولت نروژ اعتراضی را علیه این اقدام آمریکا صورت داد.

سولبرگ گفت: دولت نروژ بعد از انتشار گزارشی مبنی بر استفاده اداره امنیت داخلی آمریکا از مشارکت با واحد اطلاعات خارجی دانمارک برای جاسوسی درباره مقامات ارشد از جمله شخص وی، سفیر آمریکا را احضار نموده است. نروژ و دانمارک به اسم اعضای ناتو متحدان نزدیک آمریکا هستند.

دانمارک میزبان چند بسترگاه اصلی کابل های اینترتنی به سوئد، نروژ، آلمان، هلند و انگلیس است. سولبرگ در مصاحبه با خبرگزاری ان تی بی گفت: خوشبختم که آمریکایی ها به وضوح ابراز داشته اند اقدام خود را در سال 2014 در خصوص شنود متحدان تغییر داده اند و با ما و دیگران برای درک آن چیزی که اتفاق افتاده است همکاری خواهند کرد.

در عین حال، وزیر دفاع نروژ هم در پیامی در توئیتر گفت: وزارتخانه وی نشستی با مقامات سفارت آمریکا در اسلو داشته و به روشنی گفته است جاسوسی از متحدان غیر قابل پذیرش و غیرضروری است. سفارت آمریکا هنوز هیچ اظهارنظری در این خصوص ننموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1498

به "نخست وزیر نروژ: آمریکا جاسوسی از متحدان خود را متوقف نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر نروژ: آمریکا جاسوسی از متحدان خود را متوقف نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید