مقام ارشد چینی تحریم های آمریکا علیه هنگ کنگ را به تمسخر گرفت

به گزارش وبلاگ علیکایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، لوو هوینینگ نماینده دولت چین در هنگ کنگ و یکی از افرادی که روز پنجشنبه از سوی تحریم شده، اقدام آمریکا را مسخره خواند.

مقام ارشد چینی تحریم های آمریکا علیه هنگ کنگ را به تمسخر گرفت

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

لوو که بلندپایه ترین مقام چینی در هنگ کنگ است، تحریم های آمریکا را به تمسخر گرفت و گفت می توانم 100 دلار برای دونالد ترامپ بفرستم تا او بتواند آن را توقیف کند.

دولت آمریکا روز گذشته، کری لم مدیر اجرایی هنگ کنگ و 10 نفر دیگر را به اتهام تضعیف خودمختاری هنگ کنگ تحریم کرد. آمریکا، کری لم را متهم نموده که مستقیما در اجرای سیاست های پکن در سرکوب آزادی و فرایندهای دموکراتیک هنگ کنگ نقش داشته است.

در همین رابطه، ادوارد یائو، وزیر بازرگانی هنگ کنگ تحریم های وضع شده را نامتناسب خوانده و درباره عواقب آن برای شرکت های آمریکایی در این منطقه هشدار داده است.

روابط چین و آمریکا از ماه ژانویه به این سو به شدت رو به وخامت گذاشته است. دو کشور بر سر مسایل تجاری، همه گیری ویروس کرونا و همچنین اعمال قانون امنیتی جدید چین در هنگ کنگ اختلافات جدی دارند.

اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با امضای یک فرمان اجرایی دو اپلیکیشن چینی تیک تاک و وی چت را خطری علیه امنیت ملی این کشور خواند و از اشخاص و شرکت ها خواست در مدت 45روز معاملات و خدمات خود با دو شرکت چینی مالک این اپلیکیشن ها را متوقف نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 884

به "مقام ارشد چینی تحریم های آمریکا علیه هنگ کنگ را به تمسخر گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام ارشد چینی تحریم های آمریکا علیه هنگ کنگ را به تمسخر گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید