مدارس مورد احتیاج مسکن مهر کاشمر ساخته نشد

به گزارش وبلاگ علیکایی، خبرنگاران:رئیس آموزش و پرورش کاشمر گفت: بر اساس قانون باید به ازای هر 200 واحد مسکونی یک مدرسه ساخته میشد اما این اتفاق در کاشمر نیفتاد و برهمین اساس با کمبود شدید مدرسه برای ساکنان مسکن مهر روبرو هستیم.

مدارس مورد احتیاج مسکن مهر کاشمر ساخته نشد

جهت دریافت خدمات محوطه سازی ویلاهای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران از کاشمر ایرج سعادتمند صبح امروز در نشست اولین شورای اطلاع رسانی قطب شهید مدرس (ره) با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال گذشته دو مدرسه با ریزش چاه های قنات روبرو شدند که در یکی از این مدارس 310 و در دیگری 250 دانش آموز حضور داشتند که خوشبختانه این اتفاق در حیاط مدرسه و در زمانی رخ داد که دانش آموزان در کلاس های درس حضور داشتند و گر نه خدا می داند چه اتفاقی می افتاد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کاشمر اضافه کرد: کار شناسان در حال آنالیز هستند تا معین گردد که چه تعداد از مدارس کاشمر بر روی چاه های قنات قرار گرفته است اما تا کنون نتیجه دقیقی معین نشده است چرا که این چاه ها عمیق و قدیمی هستند.

وی همچنین به کمبود شدید فضای آموزشی در کاشمر اشاره نمود و اظهار کرد: ما برای سال تحصیلی سال جاری حداقل 5 مدرسه به طور فوری احتیاج داریم تا مجبور نشویم کلاس های درس را در کانکس برگزار کنیم به خصوص آنکه 25 هزار نفر از جمعیت کاشمر در شهرک های جدید فرهنگیان و گلستان ساکن شده اند اما متأسفانه در این مناطق با سه فضای آموزشی نیمه تمام که در حدود 40 تا 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارند روبرو هستیم.

سعادتمند همچنین با انتقاد از عدم ساخت مدارس مورد احتیاج مسکن مهر کاشمر گفت: بر اساس قانون باید به ازای هر 200 واحد مسکونی یک مدرسه ساخته می شده است اما این اتفاق در کاشمر نیفتاده و با کمبود شدید مدرسه برای ساکنان مسکن مهر روبرو هستیم.

رئیس آموزش و پرورش کاشمر توضیح داد: ما در بعضی روستا ها شاهد بوده ایم که به دلیل نبود مدرسه، دانش آموزان مجبور به ترک تحصیل شده اند چرا که بعضی حساسیت های فرهنگی سبب می گردد که خانواده ها با رفت و آمد فرزند خود به روستای دیگر مخالفت نمایند و لذا در روستا ها هم با مشکل روبرو هستیم.

سعادتمند اظهار داشت: هم اکنون در کاشمر 23 پروژه آموزشی نیمه تمام با ده تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی داریم و تنها امیدمان برای تکمیل این پروژه ها حمایت و یاری خیران است چرا که از مجموع بودجه آموزش و پرورش 3.99 درصد صرف پرداخت حقوق پرسنل می گردد و هفت دهم درصد باقی مانده آن هم مبلغ قابل توجهی نیست که صرف هزینه های عمرانی گردد و ما باید همین مبلغ اندک را مدیریت کنیم.

وی با انتقاد شدید از نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بر اساس ماده 180 قانون بودجه سال جاری اعتباراتی در اختیار نمایندگان مجلس برای تخصیص در حوزه های انتخابیه قرار گرفته است که بنده معتقد هستم باید حداقل یک سوم آن به آموزش و پرورش اختصاص یابد چرا که با این کار در کاشمر 24 هزار دانش آموز منتفع می شوند اما از 6 میلیارد و 300 میلیون تومانی که در اختیار نماینده کاشمر بوده است متأسفانه حتی یک ریال به آموزش و پرورش اختصاص نیافته است.

سعادتمند اضافه کرد: با وجود این همه مسئله ای که در آموزش و پرورش کاشمر با آن روبرو هستیم و با توجه به اینکه بسیاری از مسائل ما با یاری خیرین دارد حل می گردد فقط یک سؤال برای ما باقی مانده است که سهم آموزش و پرورش از این بودجه ای که در اختیار نماینده است چیست و چرا هیچ مبلغی به آموزش و پرورش تعلق نگرفته است.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 590

به "مدارس مورد احتیاج مسکن مهر کاشمر ساخته نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارس مورد احتیاج مسکن مهر کاشمر ساخته نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید