لودریان: ایجاد خط اعتباری برای فروش نفت ایران منوط به اعطای مجدد معافیت های آمریکاست

به گزارش وبلاگ علیکایی، وزیر امور خارجه فرانسه با اعلام اینکه مذاکرات با ایران برای ایجاد خط اعتباری به منظور تضمین سود فروش نفت جمهوری اسلامی ادامه دارد، توضیح داد که اجرای این طرح منوط به اعطای مجدد معافیت های نفتی به ایران است.

لودریان: ایجاد خط اعتباری برای فروش نفت ایران منوط به اعطای مجدد معافیت های آمریکاست

ایسنا به نقل از رویترز نوشت: ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: پیشنهاد ما این است که یک خط اعتباری نفتی ایجاد کنیم و در ازای آن ایران به برجام باگردد، امنیت خلیج فارس حفظ و درهای مذاکره درخصوص امنیت منطقه ای و برنامه هسته ای ایران پس از سال 2025 گگردده گردد.

وی در ادامه توضیح داد: تمامی این مسائل منوط به اعمال مجدد معافیت های نفتی از سوی ترامپ است.

بعضی منابع غربی به تازگی اطلاع داده اند که فرانسه برای پایبند ماندن ایران به تعهدات برجامی خود، می خواهد موضع آمریکا نسبت به طرح ایجاد یک خط اعتباری به ارزش 15 میلیارد دلار تا انتها امسال به تهران را آنالیز کند.

رویترز به نقل از منابع آگاه خبر داده است: فرانسه پیشنهاد ایجاد خط اعتباری 15 میلیارد دلاری را مطرح نموده اما ایران همچنان در حال مذاکره بر سر این مسئله است. اینکه ایران بتواند آزادانه هر زمان که بخواهد به این مقدار پول دسترسی پیدا کند، باید تضمین گردد و جمهوری اسلامی همچنین باید بتواند نفت خود را بفروشد و به پول حاصل از فروش نفت، به راحتی دست یابد.

یک منبع دیگر گفته است: با اینکه اروپایی ها خصوصا فرانسه عزم خود را به خوبی جزم نموده اند، باید آمریکا را وادار به همکاری نمایند. اگر این اتفاق نیفتد، ایران در کاهش تعهدات برجامی خود تعلل نخواهد کرد. اگر برجام برای ایران سودی نداشته باشد، پاینبدی به آن منطقی نخواهد بود.

برونو لمیر، وزیر دارایی فرانسه روز سه شنبه به واشنگتن سفر نموده تا در رابطه با ایران سازوکار با آمریکا رایزنی کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 10

به "لودریان: ایجاد خط اعتباری برای فروش نفت ایران منوط به اعطای مجدد معافیت های آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لودریان: ایجاد خط اعتباری برای فروش نفت ایران منوط به اعطای مجدد معافیت های آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید