لاوروف تصمیم آمریکا درباره کوبا را محکوم کرد

به گزارش وبلاگ علیکایی، وزیر خارجه روسیه در رایزنی با همتای کوبایی خود، تصمیم آمریکا برای گنجاندن این کشور در فهرست کشورهای به اصطلاح حامی تروریسم را محکوم کرده و بار دیگر خواستار لغو محاصره تجاری-اقتصادی هاوانا شد.

لاوروف تصمیم آمریکا درباره کوبا را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در جریان مذاکرات تلفنی روز پنج شنبه با برونو رودریگز پاریلا همتای کوبایی خود، تصمیم ایالات متحده برای گنجاندن کوبا به فهرست تهیه شده از سوی واشنگتن از کشورهای حامی تروریسم را به شدت محکوم کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، در جریان این رایزنی تلفنی، سرگئی لاوروف با ابراز انزجار از این تصمیم بی اساس و غیرمنطقی طرف آمریکایی، بار دیگر تأیید کرد که روسیه خواستار لغو بدون وقفه محاصره مالی-تجاری و مالی این شبه جزیره از سوی ایالات متحده است.

وزیر خارجه روسیه در عین حال تأکید کرد که مواضع هماهنگ بسیاری در حمایت از اهداف اصولی و منشور سازمان ملل متحد در خصوص غیرقابل قبول بودن استفاده از تحریم های یکجانبه و مغایر با ضوابط بین الملل شنیده می شود.

وزارت خارجه روسیه اضافه نمود که در این گفت وگوی تلفنی، دو طرف همچنین به بررسی مسائل مربوط به توسعه مشارکت راهبردی دوجانبه و روابط تجاری-مالی پرداخته و وزرای خارجه روسیه و کوبا بر تمایل متقابل برای تعمیق همکاری ها در جهت گیری های دارای اولویت را مورد تأیید قرار دادند.

یش از این، کنستانتین کاساچوف رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز گفته بود هیچ توجیه واقعی برای اتهامات واشنگتن علیه کوبا و ایران درباره حمایت از تروریسم وجود ندارد و ایالات متحده با این کار فقط شیوه سیاست اعمال تحریم ها علیه کشورهای نامطلوب خود را مورد تأیید قرار داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1174

به "لاوروف تصمیم آمریکا درباره کوبا را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف تصمیم آمریکا درباره کوبا را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید