قیمت جهانی نفت کاهش یافت

به گزارش وبلاگ علیکایی، خبرنگاران: در حالی که انتشار یک گزارشش رسمی نشان داد که رشد تولیدات کارخانه ای چین کاهش یافته است، قیمت نفت وست تگزاس ایترمدییت امروز برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت. قیمت نفت برنت نیز در بازار لندن با کاهش همراه بود.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، در حالی که انتشار یک گزارشش رسمی نشان داد که رشد تولیدات کارخانه ای چین کاهش یافته است، قیمت نفت وست تگزاس ایترمدییت امروز برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت. قیمت نفت برنت نیز در بازار لندن با کاهش همراه بود.

قیمت نفت خام آمریکا امروز در بازار نیویورک 0.6 درصد کاهش یافت. آمارهای دولت چین در روز اول نوامبر نشان داد که شاخص مدیران خرید این کشور در ماه اکتبر به 50.8 رسیده است، در حالی که بلومبرگ این رقم را 51.2 پیش بینی کرده بود. شاخص مدیران خرید چین در ماه اکتبر همچنین پایین تر از رقم 51.1 ماه سپتامبر بود.

هونگ سونگ کی، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: ما شاهد تولید صنعتی بهتر از حد انتظار و آمارهای صادرات خوبی در ماه گذشته بودیم، اما اقتصاد چین احتمالا دارد مجددا نشانه هایی از ضعف را از خود بروز می دهد. وی اضافه کرد: بازار در این موضوع که آیا اوپک میزان تولید خود را کاهش خواهد داد یا نه همنظر نیست، زیرا این احتمال وجود دارد که هدف تولید کنندگان اوپک از پایین آوردن قیمت ها محافظت از سهمشان از بازار نفت باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت، برای تحویل در ماه دسامبر، با 48 سنت کاهش به 80 دلار و 6 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا حدود 12 درصد در ماه گذشته کاهش یافت که بیشترین کاهش ماهیانه از می 2012 تاکنون بود. حجم کل معاملات اجرا شده در بازار نیویورک امروز 17 درصد کمتر از متوسط 100 روزه بود. قیمت نفت خام امریکا از ابتدای امسال تاکنون 19 درصد کاهش یافته است.

قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 37 سنت، معادل 0.4 درصد کاهش به 85 دلار و 49 سنت رسید. قیمت نفت برنت در ماه اکتبر 9.3 درصد کاهش داشت. تفاوت قیمت نفت برنت با نفت خام آمریکا به 5 دلار و 38 سنت رسید، در حالی که این رقم در سرانجام هفته گذشته 5 دلار و 32 سنت بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 323

به "قیمت جهانی نفت کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت جهانی نفت کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید