تور لحظه اخرى ترکیه: قرارداد گازی سه ساله ترکیه با جمهوری آذربایجان

به گزارش وبلاگ علیکایی، در شرایطی که ترکیه هنوز قراردادهای بلندمدت تامین گاز که موعد آنها زمستان امسال به انتها می رسد را تمدید ننموده است، تقاضای بالا برای گاز طبیعی در امسال این کشور را مجبور نموده خرید در بازار محموله های تک را افزایش دهد.

تور لحظه اخرى ترکیه: قرارداد گازی سه ساله ترکیه با جمهوری آذربایجان

بهترین تجربه سفر را با تور لحظه اخرى ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

فاتح دونمز، وزیر انرژی ترکیه اظهار کرد: این قرارداد برای تحویل 11 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به وسیله خط لوله باکو-تفلیس-ارزروم تا انتها سال 2024 است. وی بعلاوه تلاشها برای ایجاد این دیدگاه که ترکیه در بحبوحه محدودیتهای انرژی جهانی، با مشکل انرژی روبروست را رد کرد.

وزیر انرژی ترکیه در بیانیه مکتوبی گفت: با نزدیک شدن زمستان، ادامه مذاکرات به منظور تامین تقاضای احتمالا بالاتر برای گاز طبیعی پیشرفت مثبتی داشته اند. وی با اشاره به قرارداد با جمهوری آذربایجان، اظهار کرد مقامات کشورهایی که ما از آنها گاز تامین می کنیم، اعلام نموده اند که ارسال گاز به ترکیه را افزایش خواهند داد.

ترکیه که یکی از بزرگترین واردکنندگان گاز در اروپاست، به گازی که از روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان به وسیله خط لوله وارد می نماید و بعلاوه واردات گاز طبیعی مایع (LNG) از نیجریه، الجزایر و بازار محموله های تک متکی است. این کشور چهار قرارداد واردات بلندمدت به اندازه مجموعا 16 میلیارد متر مکعب در سال دارد که سال جاری منقضی می شوند.

پرویز شهبازوف، وزیر انرژی جمهوری آذربایجان روز پنج شنبه به رویترز گفت که این کشور قرارداد جدیدی با ترکیه برای تامین گاز از میدان فراساحلی شاه دنیز 1 امضا نموده است. جمهوری آذربایجان تامین گاز از این میدان به ترکیه را در آوریل پس از انتها مدت قرارداد، متوقف نموده بود.

بر اساس گزارش رویترز، دونمز این ادعاها که ترکیه گاز را با نرخ گرانی خریداری می نماید را رد کرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1570

به "تور لحظه اخرى ترکیه: قرارداد گازی سه ساله ترکیه با جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور لحظه اخرى ترکیه: قرارداد گازی سه ساله ترکیه با جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید