فکری: اگر نساجی از من شکایت کند باید 3، 5 میلیارد تومان پرداخت کنم ، مسائل استقلال از بازیکن نیست

به گزارش وبلاگ علیکایی، سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: خیلی دوست داشتم آمدنم به استقلال راحت تر اتفاق می افتاد. زمانی که به نساجی رفتم از طرف آن ها به من گفتند اگر از استقلال پیشنهاد داشتی به تو کمک خواهیم کرد.

فکری: اگر نساجی از من شکایت کند باید 3، 5 میلیارد تومان پرداخت کنم ، مسائل استقلال از بازیکن نیست

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، محمود فکری سرمربی تیم فوتبال استقلال با حضور در برنامه فوتبال برتراظهار داشت: سال 1386 همزمان با فوتبال بازی کردن اولین تجربه مربیگری ام را انجام دادم. در تیم شیرین فراز حضور داشتم که این تیم با مربی اش به مشکل خورد و من در آنجا به عنوان مربی و بازیکن فعالیت می کردم.

او در مورد حضورش در استقلال گفت: خیلی دوست داشتم آمدنم به استقلال راحت تر اتفاق می افتاد. زمانی که به نساجی رفتم از طرف آن ها به من گفتند اگر از استقلال پیشنهاد داشتی به تو کمک خواهیم کرد. در تیم نساجی نتایج خوبی کسب کردم و جزو گزینه های استقلال قرار گرفتم. اما متاسفانه جهت خوبی پیش نرفت و مجبور شدم از نساجی استعفا دهم و به استقلال بیایم.

او ادامه داد: فوتبال حرفه ای خود را با نساجی شروع کردم و می توانم بگویم مربیگری خود را نیز از نساجی شروع کردم و به استقلال آمدم. باشگاه نساجی 2 راه دارد اول اینکه از من شکایت کند و دوم اینکه با مذاکره این مشکل حل شود.

فکری در مورد اینکه بیان کرده بود خانه خودش را می فروشد و پول رضایتنامه نساجی را می دهد، گفت:، چون داستان قرارداد من با نساجی رفاقتی بوده است گفتم خونه ام را می فروشم. مسئولان نساجی به من گفتند باید 7میلیارد بدهم، اما در صورتی که شکایت هم بکنند و من جریمه شوم باید 3/5 میلیارد پرداخت کنم. تنها چیزی که داشتم و اینقدر می ارزد خانه ام است.

فکری در پاسخ به این سوال که بازیکنان استقلال قبل از حضور او چگونه جذب شده اند، خاطرنشان کرد: بعد از رفتن مجیدی تا آمدن نامجو مطلق کمی زمان تلف شد بعد از بازی های آسیایی تا من بیایم نیز کمی زمان برد. مسئولان استقلال کار خوبی کردند و چند بازیکن جذب کردند و به نظر من کار بسیار خوبی کردند، چون مشخص نبود دقیقا چه زمانی سرمربی جدید انتخاب خواهد شد و تا آن زمان احتمالا بازیکنان خوب به تیم های دیگر می رفتند. به خاطر همین موضوع بازیکنان جدید جذب شدند که بازیکن خوبی هستند. با توجه به اینکه بدهی های شفر هم پرداخت شده است امسال می توانیم تیم خوبی ببندیم.

او ادامه داد: شما یک زمانی می خواهید برای تیم پایین جدول بازیکن بگیرید که فرایند خاص خود را دارد. اینکه قیمت بازیکن پایین باشد و شناخت خوبی نسبت به او داشته باشید. بازیکنی که می خواهید به استقلال بیاورید باید کیفیت بالایی داشته باشد و هر بازیکنی را نمی توان انتخاب کرد. به عنوان مثال رشید مظاهری که دروازه بان تیم ملی است و کیفیتش مشخص است. من یا هر مربی دیگری نمی تواند بگوید مظاهری را نمی خواهد. در مجموع از جابجایی استقلال راضی هستم و اگر اینگونه نبود هدایت تیم را نمی پذیرفتم.

فکری درمورد مسائل استقلال، خاطرنشان کرد: مسائل استقلال چیزی فراتر از جذب بازیکن است و آن هم درون باشگاه است. سال گذشته نیز استقلال از نظر مهره یکی از تیم های خوب لیگ بود. اما اینکه شما بازیکنان خوبی دارید و باید خوب نتیجه بگیرید درست نیست و باید تمام آن مجموعه کار خود را درست انجام دهد.

او در مورد انتقال محمد نادری از پرسپولیس به استقلال گفت: نادری یکی از بازیکنان خوب استقلال است و با توجه به اینکه ما در سمت چپ زمین مشکل داشتیم او می تواند به ما کمک کند. امیدوارم بحث مصدومیت او مشکل ایجاد نکند. با برگشت میلیچ خیالمان راحت شده است.

سرمربی استقلال ادامه داد: با توجه به بحث کرونا و نبودن هواداران در استادیوم کمی از فشار هایی که محمد نادری قرار بود در خود بازی بیاید کمتر خواهد بود، اما در این روز ها فشار های مجازی زیاد است که این موضوع هم به عملکرد خود او بستگی دارد. از بزرگتر های تیم خواسته ایم به او کمک کنند تا هرچه زودتر در تیم جا بیفتد.

فکری در مورد رقم بالای قرارداد هایی که امسال برای بازیکنان بسته شده و اینکه نویدکیا (سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان) گفته است استقلال بازیکن 21 میلیاردی دارد گفت: احتمالا منظور نویدکیا قرارداد شیخ دیاباته بوده که قراردادش به دلار بسته شده است و با توجه به آپش هایی که در قراردادش وجود دارد می تواند این مبلغ باشد. ما در نساجی کل تیم را با 12 میلیارد تومان بستیم. در دنیا هم همین است به عنوان مثال در تیم های رئال مادرید و بارسلونا بازیکنانی وجود دارند که یک بازیکنشان به اندازه کل یک تیم رده پایین تر ارزش داشته باشد. تیم هایی مانند استقلال و پرسپولیس همیشه برای قهرمانی بسته می شوند و خود به خود بازیکنی اگر که می خواست با تیم خودش با 2 میلیارد تومان قرارداد ببندد اگر بخواهد به پرسپولیس یا استقلال بیاید مبلغش چند برابر می شود.

فکری در مورد برخی از بازیکنان استقلال که سال گذشته عملکرد خوبی نداشته اند و امسال با مبلغ چند برابری قرارداد خود را تمدید کرده اند گفت: اولین موضوع این است که شما چقدر به آن بازیکن نیاز دارید. اگر نیاز داشته باشید باید او را راضی کنید تا بماند اگر نیاز نداشته باشید شاید بتوان با رقم قرارداد پایین تر اورا نگه داشت. من به عنوان مربی دوست دارم در فصل آینده یک مدیری به استقلال بیاید که مبلغ قرارداد من را افزایش دهد. مدیر باید در مورد این مسائل جوابگو باشد. بازیکنی مثل کریمی که قراردادش تمام شده باید از طرف مدیریت راضی می شد و قرارداد جدید امضا می کرد.

او در مورد پرداخت بدهی شفر، خاطرنشان کرد: از خلیل زاده و اعضای هیئت مدیره استقلال تشکر می کنم. آن ها در تلاش هستند مسائل باشگاه را رفع کنند. امسال جزو سخت ترین سال های استقلال خواهد بود. با صحبت هایی که با خلیل زاده داشتم و مدارکی که دیدم متوجه شدم بدهی استقلال به شفر پرداخت شده است. من فکر می کنم خودمان از اخلاق کمی فاصله گرفته ایم و خارجی ها عملکرد بهتری داشته اند. اینکه شفر پولش را گرفته باشد، اما به خاطر پول پسرش نامه دریافت طلبش را به فیفا ندهد چندان زیبا نیست. اگر این رخ داد باشگاه باید اقداماتی را انجام دهد.

فکری در مورد تمدید نشدن قرارداد علی کریمی با استقلال گفت: هیئت مدیره تلاش خود را کرد و من از آن ها تشکر می کنم. تیم خوبی تا الان جمع کرده ایم و فقط نتوانستیم کریمی را نگه داریم. او اگر در ایران می ماند قطعا پیراهن استقلال را می پوشید، اما مبلغ قراردادی که با تیم جدیدش بسته است بسیار زیاد بود و با استقلال هم قرارداد نداشت. برایش آرزوی موفقیت می کنم.

او در مورد این موضوع که به نظر می رسد فکری مربی با فکری بازیکن تفاوت هایی دارد، خاطرنشان کرد: بعد از ازدواجم به اقوام همسرم می گفتند او چگونه می تواند با این آدم بد اخلاق و عصبانی زندگی کند. اما من بر خلاف چهره خشنم قلب مهربانی دارم و اینگونه که ظاهرم نشان می دهد نیستم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1018

به "فکری: اگر نساجی از من شکایت کند باید 3، 5 میلیارد تومان پرداخت کنم ، مسائل استقلال از بازیکن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فکری: اگر نساجی از من شکایت کند باید 3، 5 میلیارد تومان پرداخت کنم ، مسائل استقلال از بازیکن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید