عکس یادگاری گوایدو با دو قاچاق مواد مخدر کلمبیا

به گزارش وبلاگ علیکایی، وزیر کشور ونزوئلا، تصاویری منتشر کرده است که رئیس جمهور خودخوانده این کشور را در کنار دو تن از اعضای باند قاچاقچیان مواد مخدر کلمبیا نشان می دهد.بعد از آنکه وزارت کشور ونزوئلا، تصاویری را در تلویزیون ملی از خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده این کشور در کنار دو نفر از اعضای یک گروه قاچاق مواد مخدر کلمبیا نمایش داد، دفتر دادستانی دولت ونزوئلا روز گذشته (جمعه) بیان نمود که تحقیقات درباره رئیس جمهور خودخوانده این کشور را آغاز می کند.

عکس یادگاری گوایدو با دو قاچاق مواد مخدر کلمبیا

گوایدو روز گذشته بعد از انتشار تصویرش در کنار اعضای گروه قاچاقچیان کلمبیا گفت که در ماه فوریه وقتی که دادگاه، حکم ممنوع الخروجی برایش صادر کرد، در هنگام عبور مخفیانه از یک جهت مرزی غیررسمی به سمت کلمبیا، این دو نفر از او درخواست کردند تا با وی عکس بگیرند.

رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا هرگونه ارتباط با این دو نفر را انکار و تأکید کرد که آنها را به هیچ وجه نمی شناسد و در جمع خبرنگاران گفت: ما برای عکس دریافت، درخصوص سوء سابقه آنها سؤالی نپرسیدیم.

نستور ریورول وزیر کشور ونزوئلا در تلویزیون ملی گفت که دو نفری که در کنار گوایدو ایستاده اند، از رهبران یک سازمان شبه نظامی کلمبیا موسوم به راستروخوس هستند و شرح داد که این تصاویر را بعنوان شواهد برای دفتر دادستانی ارسال کرده است.

از طرف دیگر، منابع پلیس کلمبیا نیز تأیید کردند که دو مرد مذکور از اعضای راستروخوس بوده اند؛ یگ گروه جنایی متشکل از شبه نظامیان سابق که در قاچاق مواد مخدر در سراسر کلمبیا از جمله در امتداد مرز ونزوئلا مشارکت دارند.

در ماه فوریه، دیوان عالی ونزوئلا ضمن صادر کردن حکم ممنوع الخروجی گوایدو و اعمال برخی محدودیت های مالی، حساب های بانکی وی را نیز مسدود کرد. (جزئیات بیشتر)

گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان مادورو یک هفته قبل از صدور حکم ممنوع الخروجی، در اقدامی که از سوی دولت این کشور تلاش برای انجام کودتا خوانده شد، خود را رئیس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی و سوگند یاد کرد.

طبق این گزارش، گوایدو 23 فوریه (4 اسفندماه) از مرز کلمبیا عبور کرده بود و روز گذشته، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا طی یک سخنرانی شرح داد که تصاویر منتشر شده از گوایدو، شواهدی از یک فساد عظیم است و نشان می دهد که گوایدو با گروهی از قاچاقچیان مواد مخدر، یک ائتلاف جنایی دارد.

با اینحال، ایوان دوکه رئیس جمهور کلمبیا، تصویر گوایدو در کنار اعضای باند خلافکاران را بی اهمیت جلوه داد و رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا را تحسین کرد.

وی به خبرنگاران گفت: فراتر از مسئله وجود یا عدم وجود عکس ها و اینکه او با افراد زیادی دیدار کرده یا خیر.....می خواهم به شما تأکید کنم که او کیست. او یک فرد بزرگ و یک قهرمان است که برای دموکراسی کشورش مبارزه می کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوی آمریکا در ماه ژانویه، گوایدو را بعنوان رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا به رسمیت شناخت و از آن تمامی تلاش خود را برای خلع مادورو از قدرت به کار گرفت.

همزمان با حمایت برخی کشورها از جمله آمریکا، کانادا، آلمان، برزیل و اروگوئه از تلاش رئیس مجمع ملی ونزوئلا برای کودتا در این کشور، ترکیه، ایران، روسیه و مکزیک این اقدام را محکوم و از مادورو اعلام حمایت کردند.،فارس

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 73

به "عکس یادگاری گوایدو با دو قاچاق مواد مخدر کلمبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس یادگاری گوایدو با دو قاچاق مواد مخدر کلمبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید