طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی بومی کلید خورد

به گزارش وبلاگ علیکایی، طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی بومی به همت محققان دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و با حضور رئیس این دانشگاه کلید خورد.

طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی بومی کلید خورد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران از اهواز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان به همراه جمعی از معاونان، مدیران و استادان این دانشگاه به منظور آنالیز و برطرف چالش ها و مسائل پیش روی صنایع از یک شرکت برتر این استان در زمینه فولاد بازدید کردند.

بازدید میدانی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان از شرکت فولاد اکسین به منظور آنالیز و برطرف چالش های صنایع برگزار گردید. این بازدید که به سفارش دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردیده بود، فرج الله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان به همراه معاونان و گروهی از اعضای هیئت علمی دانشگاه به سرپرستی مهدی بروجردنیا از نزدیک با مسائل و چالش های پیش روی این شرکت آشنا شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در حاشیه این بازدید گفت: وجود مسائل متعدد در صنایع فولادی کشور از قبیل دشواری در تأمین و تعمیر تجهیزات نصب شده در خطوط فراوری به ویژه تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی، بومی سازی آنها را به امری اجتناب ناپذیر تبدیل نموده است.

براتی اضافه نمود: توجه به این نکته حائز اهمیت است که دریافت فناوری در صورتی که با بومی سازی همراه نباشد، نمی تواند منجر به توسعه پایدار آن صنعت گردد. از سوی دیگر، شرایط فعلی اقتصاد ملّی و اِعمال تحریم های ناعادلانه خارجی، شرایط ویژه ای را برای صنایع فلزی کشور ایجاد نموده است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، احتیاج به اکتساب فناوری های پیشرفته در زمینه تجهیزات الکترونیکی و ابزار دقیق همیشه افزایش یافته و ضرورت اتکّا به توانمندی های داخلی و بومی بیش از پیش اهمیت یافته است.

وی اضافه نمود: دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با توجه به مسائل صنایع استان، تحقق شعار سال یعنی جهش فراوری و تأکیدات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، نخستین بازدید میدانی خود را از شرکت فولاد اکسین خوزستان برگزار کرد.

براتی تأمین و تعمیر بُردهای الکترونیکی در دستگاه های خط فراوری شرکت فولاد اکسین خوزستان را یکی از چالش های مهم و اساسی این شرکت در طول سال های اخیر اعلام و بیان نمود: نخبگان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان بومی سازی و ساخت بُردهای الکترونیکی را در دستور کار خود قرار داده و یک تیم تخصصی به سرپرستی دکتر حامد سقایی عضو هیئت علمی دانشگاه با همکاری اعضای انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه محسن آلبوغبیش، علی قرائتی و مهرگان زارع تشکیل و مطالعه و آنالیز بُردهای الکترونیکی کلید خورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان اضافه نمود: پس از برگزاری جلسات تخصصی، فعالیت های کارگاهی، این تیم پیروز به طراحی و ساخت بُردهای الکترونیکی شده است.

وی با اشاره به این مطلب که این فرآیند در بدو امر بسیار سخت و دور از ذهن به نظر می رسید، گفت: با تکیه بر دانش مهندسی، استفاده بهینه از تجهیزات سخت افزای و نرم افزاری، حمایت مادی و معنوی مسئولان دانشگاه، مدیریت صحیح منابع، یافتن راهکار مسائل پیش رو و مقابله با یأس و ناامیدی و تقویت انگیزه کاری، فرآیند بومی سازی بُردهای الکترونیکی با پیروزیت به انتها رسید.

براتی قیمت تمام شده بُردهای الکترونیکی بومی شده در مقایسه با نمونه های وارداتی را بسیار کمتر دانست و بیان نمود: یکی از ویژگی های برجسته این بردهای بومی سازی، سازگاری خبرنگارانن با شرایط آب و هوایی استان خوزستان است به طوری که نسبت به نمونه های خارجی مقاومت بیشتری دارند.

4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 940

به "طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی بومی کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی بومی کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید