طالبان خواهان از سرگیری فعالیت صلیب سرخ در افغانستان شد

به گزارش وبلاگ علیکایی، طالبان که اوایل امسال توافق امنیتی با سازمان صلیب سرخ را لغو نموده بود خواهان از سرگیری فعالیت این سازمان در افغانستان شد.

طالبان خواهان از سرگیری فعالیت صلیب سرخ در افغانستان شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، طالبان که پیمان امنیتی با صلیب سرخ را در اواخر فروردین ماه امسال لغو نموده بود در بیانیه ای خاطرنشان کرد که پس از تعهدات جدید این سازمان، طالبان اجازه فعالیت دوباره صلیب سرخ را داده است.

در این بیانیه آمده که پس از گفت وگوهای اعضای طالبان و مقامات کمیته بین المللی صلیب سرخ در دوحه قطر، اعضای این سازمان علاوه بر تعهدات قبلی در زمینه یاری های انسانی وعده های جدیدی دادند و براساس آن طالبان اجازه از سرگیری فعالیت صلیب سرخ در افغانستان را داده است.

طالبان تاکید نمود که تعهد امنیتی سابق با صلیب سرخ معتبر است و تمام اعضای این گروه باید زمینه فعالیت های صلیب سرخ را مساعد ساخته و به حفاظت کارمندان این سازمان توجه نمایند.

این گروه پس از لغو توافق امنیتی با صلیب سرخ نیز گفته بود که این سازمان به تعهداتی که سپرده عمل نمی کند و فعالیت های مشکوکی نیز از سوی سازمان جهانی بهداشت تحت عنوان کمپین واکسناسیون صورت می گیرد.

طالبان سال گذشته نیز به دلیل بی اعتنایی سازمان صلیب سرخ به وضعیت زندانیان این گروه در افغانستان از این سازمان انتقاد نموده بود که باعث شد تا این سازمان فعالیت های خود را در افغانستان متوقف کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 75

به "طالبان خواهان از سرگیری فعالیت صلیب سرخ در افغانستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان خواهان از سرگیری فعالیت صلیب سرخ در افغانستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید